اعلامیه هایی در شمار زیاد از مکان های بلگراد ، مرکز صربستان پخش شد که در آنها اسرائیل به دست داشتن در بمباران های ناتو در بهار 1999متهم شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این اعلامیه ها به رنگ های آبی و سفید ،نقشه جغرافیایی صربستان و تصاویری از ساختمان های ویران شده در این بمباران ها را نشان می دهد که بر فراز آن یک هواپیما با پرچم منقش به ستاره داوود در حال فرو ریختن بمب ها دیده می شود.
به گفته شاهدان مطبوعات محلی ، در این اعلامیه ها نوشته شده است ، چهارده سال پس از بمباران ها ، اقدامات رعب آور یهودیان ادامه دارد.»
 الکساندر ووسیچ معاون نخست وزیر صربستان شنبه توزیع اعلامیه های ضد یهودی را در خیابان های بلگراد در آستانه چهاردهمین سالگرد بمباران های ناتو علیه صربستان در خیابان های بلگراد ، محکوم کرد.
ووسیچ در گفتگو با خبرنگاران گفت:« کسانی که صربستان را با این اعلامیه های ضد یهودی بی اعتبار می کنند ، بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل داده خواهند شد.»
این اعلامیه ها به امضای سازمان ملی گرای افراطی ( خون و افتخار) رسیده است.
سفارت اسرائیل در بلگراد از توزیع این اعلامیه ها ابراز تاسف کرد و گفت آگاه است که این حادثه نمایانگر رفتار جامعه صربستان که به شهروندان یهودی در طول تاریخ خود احترام گذاشته است، نیست.
 سفارت اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد:« اقدام سریع و قاطع دولت علیه این اقدام شرم آور پیام روشنی به همه کسانی خواهد بود که می خواهند در رفتار سنتی خوب در قبال یهودیان در صربستان خلل ایجاد کنند.»
بمباران های ناتو علیه صربستان که بیست و چهار مارس 1999 آغاز شد و هفتاد وهشت روز به طول انجامید با هدف بیرون راندن نیروهای صرب از کوزوو صورت گرفت.

برچسب ها: بین الملل ، ناتو ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار