پیوند آب با مناظر طبیعی، سبزه زار و اقلیم مناسب، آبشار زیبایی همچون آبشار شیخ علی خان و دره عشق با تنوع گونه های گیاهی و جانوری، به این شهرستان، جلوه خاصی بخشیده است، دو رود پرآب زاینده رود و کارون هم از این شهرستان سرچشمه می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

دشت لاله های واژگون، تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، چشمه کوهرنگ، فضاها و سکونتگاه های عشایری، ارتفاعات زردکوه بختیاری، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما، آبشار شیخ علی خان، روستای شگفت انگیز سرآقا سید، جنگل های بازفت، ایلراه پلکانی و پل خدا آفرین از جاذبه های دیدنی شهرستان کوهرنگ است.

جنگل ها، مراتع، آبشارها، چشمه ها و رودخانه های زیادی در این شهرستان پراکنده شده که هر یک از آنها مناظر بدیع و دلپذیری را به وجود آورده است.
فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: کانونهای توریستی و گردشگری این شهرستان، در 85کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، همه ساله پذیرای یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

خالدی افزود: دشت لاله های واژگون کوهرنگ هم تا اردیبهشت ماه هزاران نفر را به خود جذب می کند، این دشت زیر پوشش رنگارنگ از لاله های سرخ و زرد رنگ واژگون در 12 کیلومتری چلگرد و نزدیکی روستای بنواستکی کوهرنگ قرار دارد.

 خالدی گفت: شهرستان کوهرنگ دارای سه هتل مجهز است که نزدیکی هتل ها به مناطق گردشگری این شهرستان، یکی از امتیازهای ویژه منطقه است.
وی وجود موزه تخصصی آب درشهرستان کوهرنگ را از دیگر ویژگیهای این منطقه دانست و افزود: در این موزه به وسعت 500 متر مربع، آثاری مانند آسیابهای قدیمی، سنگ های حوزه قنات و شیر سنگی به نمایش گذاشته شده است.
شهرستان کوهرنگ با 35 هزار نفر جمعیت، در فاصله 85 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.