در پي رحلت حجت‌الاسلام منصور غفوري، افراد مختلفي درخصوص شخصيت ايشان اظهارنظر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام "منصور غفوري" معاون سياسي، اجتماعي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه بود که صبح روز جمعه 9 فروردين ماه بر اثر عارضه ايست قلبي دارفاني را وداع گفت.

مراسم تشييع جنازه وي صبح روز شنبه 10 فروردين ماه از مقابل مسجد وليعصر(عج) شهرک محلاتي- که امام جماعت اين مسجد بود- برگزار و با حضور شخصيت‌هاي مختلف نظام و حضور پرشور مردم در امامزاده پنج تن لويزان به خاک سپرده شد.

براساس اين گزارش، عصر روز گذشته 11 فروردين ماه نيز مراسم ختمي در مسجد ولي‌عصر(عج) در شهرک محلاتي با حضور برخي اشخاص برگزار شد كه در اين مراسم افرادي هم چون آيت‌الله احمد جنتي، آيت‌الله صديقي، آيت‌الله موحدي‌کرماني، آيت‌الله حجازي، حجت‌الاسلام منتظري، حجت‌الاسلام تقوي، حجت‌الاسلام شهاب مرادي، حجت‌الاسلام علي اکبري، حجت‌الاسلام شيرمردي، عليرضا زاکاني، حسين گروسي، حجت‌الاسلام سيد رضا اکرمي و... حضور داشتند.

در اين مراسم حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور سخنراني و پس از آن فرازي از وصيت‌نامه مرحوم حجت‌الاسلام منصور غفوري توسط تنها پسر ايشان محمد غفوري قرائت شد.

در حاشيه اين مراسم "آيت‌الله صديقي" در خصوص شخصيت مرحوم حجت‌الاسلام منصور غفوري به باشگاه خبرنگاران گفت: ايشان يک روحاني با نشاط، پرشور و به تمام معنا غيرتمند بود.

وي افزود: وجود ايشان غيرت اسلامي، تشيع و ولايت بود و حساسيت خاصي در اين مورد داشت و آدمي بود که شعله بود و هيچ قرار نداشت.

هم‌چنين آيت‌الله موحدي کرماني با اشاره به شخصيت مرحوم غفوري به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بخواهيم يک روحاني شايسته، فعال، مخلص، ولايي، متدين، خدمتگذار و دلسوز را معرفي کنيم به نظر من اگر آقاي غفوري را معرفي کنيم، درست است.

در ادامه حجت‌الاسلام جعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري نيز در اين خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: مرحوم حجت‌الاسلام منصوري غفوري يک روحاني واقعي و تربيت شده در مکتب امام صادق(ع) بود که عملا ما روحانيت را در روش و رفتار ايشان مي‌ديديم.

وي افزود: صداقت،پشتکار، صفا و صميمتي در کار داشت و خستگي‌ناپذير بودن و ولايت‌مدار بودن از شاخصه‌هاي بسيار مهم ايشان بود.

منتظري تصريح کرد: بنده به بي‌رغبتي ايشان به دنيا غبطه مي‌خورم و ايشان يک انسان سالم، صالح، بي توجه به عناوين دنيوي بود و مطمئنا در جوار نعمت‌هاي الهي متنعم خواهد شد.

عليرضا زاکاني نماينده تهران نيز با اشاره به شخصيت مرحوم غفوري به باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بخواهيم مصداقي از يک فرد انقلابي حاضر در صحنه و ولايي را نام ببريم بايد به شخصيت مرحوم حجت‌الاسلام منصور غفوري اشاره کرد.

هم‌چنين حجت‌الاسلام شهاب مرادي با اشاره به شخصيت مرحوم حجت‌الاسلام منصور غفوري به باشگاه خبرنگاران گفت: آقاي غفوري مردي مهربان، صميمي، بي‌آلايش، پاک و داراي يک غيرت و سوز نسبت به انقلاب اسلامي و ولايت فقيه بود.

وي افزود: مرحوم غفوري داراي يک مشي معتدل در مديريت در شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه بود و ايشان مردي بسيار شجاع، صريح و در بيان مواضع و تفکري که داشت ملاحظه منفعت شخصي را نمي‌کرد.

مرادي اظهار داشت: مهمترين اصل براي ايشان دفاع از رهبري و نظام بود و او را در دوستي و رفاقت برادري نازنين و دوست داشتني يافتم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار