اثری هنری از ایران در میدان‌های جهانی همانند اسکار اصغر فرهادی برای فیلمش در معرفی خوب ایران به کشورهای دنیا موثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه "سین مثل سریال" مهدی سلطانی سروستانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: امیدوارم امسال برای مردم سختی‌ها کمتر و شادی‌ها بیشتر باشد و سروستان در 70 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد آن جا مردم فرهنگی دارد و گاهی نه امکانات بلکه محدودیت‌ها باعث شکوفایی استعدادها می‌شود.
وی در مورد بازیگری عنوان کرد: عواملی مانند کارگردانی نور، رنگ، بازیگر متقابل به درد راماتیک کردن کنش‌های بازیگر برای رسیدن به نقش کمک می‌کند و در تعریف بازیگری به انواع متفاوت و متنوع حتی در تضاد با هم می‌رسیم تا جایی که دوتئورسین معروف این عرصه دو تعریف به طور کامل متضاد را در مورد بازیگری ارائه می‌کنند.
این بازیگر ادامه داد: بازیگری به عنوان یک هنر به اندازه‌ی مردم جهان تعریف دارد و هنر بیان جذاب و زیبای یک احساس و اندیشه‌ای بشری به گونه‌ای تاثیرگذار، قابل باور، جذاب و متقاعد کننده است در رسیدن به یک نقش برای ارائه‌ی آن جهان بینی ماهیت ذهنی و ایدئولوژی در عینیت بخشیدن به ذهنیت ما مهم است.
سلطانی سروستانی اظهار داشت: به طور تقریبی آدم‌های کار بلد و متخصص در کشور ما به علت غرض‌های شخصی، اختلاف سلیقه و سوءتفاهم همیشه در ساخت سریال دور نگه داشته می‌شوند که دلسوز فرهنگ کشورمان هستند. در صورت ارائه نشدن هنر به شکل تخصصی بدون زیباشناسی و تخیل محصول جذابی ارائه نخواهد شد هدف هر رسانه‌ای قبل از ارائه‌ی اندیشه‌ای جذب مخاطب و سرگرمی است.
این بازیگر تصریح کرد: مخاطب تزریق ایدئولوژی با فشار و در واقع یک کار سفارشی را پس می‌زند تماشاگر در صورت دیدن یک واقعه‌ی اجتماعی و تاثیر پذیری از آن به یک پالایش روحی دست می‌یابد گاهی کانال‌های ماهواره‌ای بدون محتوا چگونه جذاب بودن را به خوبی بلدند در صورت همخونی و عجین شدن سریال با فرهنگ‌مان اثر برای مخاطب پذیرفتنی و جذاب خواهد بود. 
وی بیان کرد: به دلیل سخت بودن رقابت در دنیای رسانه هم اندیشه و هم فنون‌مان را باید به روتر بکنیم به طور قطع ما انسان‌های بی‌استعدادی نیستیم و پتانسیل قوی، پشتوانه فرهنگی و نیروی انسانی در این خصوص دادیم و با توجه به نظاره‌گر بودن استقبال مردم از تئاترهای ایرانی در خارج از کشور نشان از همین امر دارد متاسفانه دغدغه‌ی مسئولان ما فرهنگی نیست در صورتی که یک اثر هنری در میدان‌های جهانی مثل اسکار اصغر فرهادی برای معرفی خوب ایران موثر است.
سلطانی سروستانی افزود: اتقاق مهم در انتقاد و نقد از تشویق گاهی اوقات بیش‌تر رخ می‌دهد، رخ دادن نقد و بررسی و انجام آسیب‌شناسی تنها راه رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب است./ي2
برچسب ها: سلطانی ، اسکار ، فرهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار