فوتبال ایران در سالی که گذشت پر از اخبار درست و نادرست بودت شایعات هم دست از فوتبال بر نداشت و به جذابیت این رشته ورزشی اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به هر حال نباید شایعات را در فوتبال دست کم بگیریم و شاید زمانی این شایعات به واقعیات تبدیل شود

تعطیلات عید بهانه ای به دست ما داد تا یکسری از شایعات مطرح شده در رسانه های جمعی را مرور کنیم.

** استعفای کفاشیان

استعفای علی کفاشیان چندین بار در طول سال 91 مطرح شد حتی رسانه ها از تشکیل مجمع فوق العاده برای جانشینی بعد کفاشیان خبر دادند.

این شایعه زمانی جدی تر شد که کفاشیان به دلیل باز داشت یکی از مشاورین سابق اش در پرونده ی فساد اقتصادی به زندان اوین رفت و با قید ضمانت آزاد شد.

کفاشیان طی گفتگو هایی که با رسانه ها انجام داد بیان کرد که بهمن ماه استعفا می دهد تا دست مجمع را برای انتخاب جانشین اش باز شود.

عدم حمایت وزارت ورزش از فدراسیون کفاشیان و مشکلات مالی فدراسیون از جمله دلایل کفاشیان برای استعفا بود

وزارت ورزش هم اقدامهایش از جمله غیر قانونی اعلام کردن انتخابات هیات های فوتبال و قطع کمک های مالی به فوتبال را برای استعفای کفاشیان طراحی کرد.

به هر حال بهمن ماه گذشت و کفاشیان استعفا نداد.

وی همچنان مدعی است که اگر فردی بهتر از وی بتواند به فوتبال کمک کند قطعا به نفع او کنار می کشد

*** کی روش از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد

خبر استعفای کارلوس کی روش به خاطر عدم پرداخت قرار دادش از جمله شایعات مطرح شده در سال 91 بود.

بعد از پیروزی روحیه بخش تیم ملی مقابل کره جنوبی در تهران و پیش از بازی با ازبکستان شایعه شد کارلوس کی روش به علت عدم واریز پول به حسابش درخواست فسخ قرار داد با تیم ملی را مطرح کرده است.

بلافاصله بعد از این خبر حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کی روش استعفا نداده و به کارش با قدرت ادامه می دهد.

وزارت ورزش قرار است که به ما در پرداخت کی روش کمک کند و به زودی این مسئله حل و فصل می شود

مدیران فدراسیون فوتبال بعد از شکست خانگی مقابل ازبکستان اعتراف کردند که کی روش و دستیارانش تهدید کرده بودند که اگر پول نگیرند مقابل ازبکستان روی نیمکت نمی نشینند و فدراسیون هم مجبور شد 800 میلیون تومان برای تهیه ارز از بازار آزاد هزینه کند.

*** تبانی دربی 78

فتح اله زاده مدیر عامل استقلال قبل از دربی برگشت دوازدهمین دوره لیگ برتر با مطرح کردن تبانی در سال 78 مناقشه بزرگی را پایه گذاری کرد

فتح اله زاده مدعی شد که مسئولان وقت فدراسیون فوتبال در دربی سال 78 به تیم استقلال توصیه کردند که آرام بازی کنند و توپی را از خط دروازه پرسپولیس عبور ندهند.

بعد از اینکه حرفهای فتح اله زاده باعث واکنش برخی از مسئولان فوتبال شد وی حرفش را تا حدودی اصلاح کرد.

فتح اله زاده در مصاحبه ای اعلام کرد که من هرگز نگفتم که در آن بازی استقلال می توانست 6 گل به پرسپولیس بزند مسئولان فقط توصیه کردند که کمی تیم ما رعایت پرسپولیس ها را بکند.

***حضور استیلی قطبی در پرسپولیس

مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس در ابتدای نیم فصل دوم از سوی رویانیان مدیر عامل این تیم برکنار شد.

همزمان اخراج ژوزه این شایعه مطرح شد که محمد رویانیان قصد دارد افشین قطبی را به ایران برگرداند و روی نیمکت پرسپولیس بنشاند.

حتی زمانی که گل محمدی به عنوان سرمربی موقت جای ژوزه را گرفت شایعه سرمربیگری قطبی هنوز ادامه داشت.

در نهایت این شایعه در حد حرف باقی ماند و خبری از افشین قطبی در تیم پرسپولیس نشد.

*******رویانیان رئیس فدراسیون فوتبال می شود

با حضور بهروز منتفی در هیات مدیره پرسپولیس این شایعه سر زبان ها افتاد که وزارت ورزش قصد دارد که در آینده ای نزدیک منتهی را روی صندلی مدیر عامل پرسپولیس بنشاند تا فضا را برای حضور رویانیان در فدراسیون فوتبال فراهم کند.

رویانیان بعد از انتشار این خبر اعلام کرد که قصد ندارد رئیس فدراسیون فوتبال شود و مایل است که کفاشیان به کارش ادامه دهد.

گفتنی است: رویانیان بعد از خلف وعده کفاشیان در نوشتن نامه استعفایش بیان کرد: اگر کفاشیان مدیرت بلد نیست بگوید تامن یادش بدهم.

***خانه میلیاردی فردوسی پور

در روزهای پایانی سال هم برخی از سایتهای ورزشی عکس خانه 15 میلیاردی فردوسی پور را در قیطریه منتشر کردند همزمان با انتشار عکس اتهام قلعه نوعی به فردوسی پور در همکاری اش با مافیای فوتبال مطرح شد.

فردوسی پور در برنامه نود اعلام کرد خانه وی فقط 700 میلیون می ارزد و حاضر است که به جای 15 میلیارد، یک میلیارد خانه اش را بفروشد .

***سرمربی گری علی دایی در تیم ملی عراق

در روزهای ابتدایی زمستان هم برخی از رسانه ها مطرح کردند که علی دایی به زودی سرمربی تیم ملی عراق می شود پس از اینکه زیکوی برزیلی از سرمربی گری عراق کنار گذاشته شد نام دایی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی عراق سرزبان ها افتاد علی دایی بعد از مدتی به شایعات پایان داد و گفت: من با باشگاه راه آهن قرار داد دارم به خاطر همین به هیچ پیشنهاد دیگری فکر نمی کنم

قتل توسط معمار زاده، حضور گتوز و به جای تیموریان در استقلال، بازگشت مجدد نکونام به اوساسونا، دلال بودن برادر فردوسی پور از جمله شایعاتی بود که در سال 91 مطرح شد اما خیلی زود تکذیب شد./با

برچسب ها: فوتبال ، ایران ، شایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار