Sony Xperia Z اين روزها يكي از سردمداران گوشي هاي هوشمند در بازار ايران است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ جدیدترین تلفن همراه خانواده سونی را برای شما بررسی کردیم تا به طور کامل با آن آشنا بشید.

طراحی و ساخت

Xperia Z از یک بدنه شیشه ای بهره می‌برد، یک بدنه شیشه ای کاملا مقاوم و البته بسیار خوش ساخت که هنگام در دست گرفتن آن، کیفیت خوب آن را احساس می‌کنید. به نظر می‌رسد سونی در مورد بدنه این گوشی ریسک نموده و به جای استفاده از یک قاب پشتی پلاستیکی، قاب پشتی گوشی را نیز شیشه ای تولید نموده است. اين گوشي در دو طرف بدنه داراي محافظ ژاپني dragontrail glass هست که 6 برابر مقاومتر از گوريل گلس 2 و دو برابر هم مقاومتر از گوريل گلس 3 است. استفاده از این محافظ بسیارمثبت بوده و گوشی جدید سونی را به یک گوشی زیبا، مقاوم و البته شکیل تبدیل نموده است. اما زیبایی گوشی با قطر بسیار کم آن ، دو چندان می‌شود. قطر این گوشی تنها 7.9 میلی متر است که بسیار عالیست.
 

این مدل با ابعاد71×139 میلی متر و وزنی معادل 146 گرم باعث شده تا آن‌را یک گوشی کاملا متوازن دانست که در دست احساس بسیار خوبی را به کاربر القا می‌کند. در سمت راست و بر روی لبه راستی گوشی کلید کنترل صدا و پاور قرار گرفته که در کنار آن‌ها درگاه سیم کارت و بلندگو نیز خیلی خوب جا خوش کرده. در سمت چپ نیز، شکاف microSD قرار دارد. همچنین درگاه microUSB و کانکتور داک نیز در همین سمت تعبیه شده‌اند که البته تمامی درگاه های این گوشی کاملا درزگیری شده تا در مقابل آب مقاوم باشند.
 

در بالای گوشی نیز جک 3.5 میلی متری هدفون قرار داده شده که مانند مابقی درگاه های گوشی پوشیده شده است. نهایتا در قسمت پشتی گوشی نیز دوربین، فلاش LED و میکروفون دوم قرار گرفته‌. اما نکته مهم طراحی این مدل، وجود گواهینامه IP57 برای این گوشی می‌باشد. گواهی نامه IP57 این گوشی این نکته را تداعی می‌کند که در مقابل غبار کاملا مقاوم است و در مورد آب نیز در عمق یک متری، مقاومت آن تضمین شده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که مگر می‌شود از خروجی‌های گوشی آب به داخل آن نفوذ نکند؟ در جواب باید بگوییم که بله، درپوش‌های پلاستیکی و کاملا چفت شده خروجی‌ها باعث می‌شوند که آب به هیچ وجه از این راه به داخل گوشی نفوذ ننماید. البته در عین استحکام، خارج کردن درپوش‌ها نیز بسیار آسان است. سیم کارت و کارت حافظه هم که در زیر درپوش جایشان کاملا امن است.
 


صفحه نمایش
صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 5 اینچی از نوع خازنی TFT است که دارای رزولوشن بسیار بالای 1920×1080 یا همان FullHD می‌باشد. با وجود ابعاد و رزولوشن آن، تراکم پیکسلی صفحه نمایش عدد بسیار خوب 443ppi را حاصل می‌نماید. در ضمن، این صفحه نمایش قادر است تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و تا 10 لمس همزمان را نیز درک نماید. سونی بر روی این گوشی از موتور Bravia 2 استفاده کرده است. . همچنين صفحه نمايش اين گوشي داراي قابليتهاي اختصاصي opticontrast و sensor on lens و bravia engine 2 هست. در کنار روشنايي 500 نيت و امکانات ديگر.
 

 

سخت افزار

اما مغز متفکر این گوشی را یک چیپ Snapdragon S4 Pro ساخت کمپانی Qualcomm به همراه یک پردازنده چهار هسته ای از نوعKrait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. در ضمن، وظیفه پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده یک پردازشگر از نوع Adreno 320 می‌باشد که در کنار 2 گیگابایت حافظه رم، عملکرد بی نقص دستگاه را در تمامی جوانب تضمین می‌نمایند. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است که با وجود قابلیت پشتیبانی آن از کارت‌های حافظه microSD، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز به آن افزود. پس بابت حافظه جهت ذخیره فایل در این گوشی مشکلی نخواهید داشت. در زمانی که همه کمپانی‌ها بالاترین قطعات سخت افزاری را بر روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند اصلا عجیب نیست که سونی هم بهترین‌ها را برای گوشی خود استفاده نماید. به هر حال، این مشخصات سخت افزاری یکی از برترین‌ها تا به این تاریخ می‌باشد. اما نتایج تعدادی از تست‌ها نیز به ما نشان داد که عملکرد سخت افزاری این دستگاه بسیار عالیست. در بنچمارک Pi عملکرد Xperia Z از گوشی‌های بزرگی همچون Xperia T، One X Plus، Optimus G و حتی Galaxy Note II بهتر بود. بنچمارک Linpack نیز دیگر آزمایشی بود که نشان داد عملکرد این گوشی از همه گوشی‌های فوق بهتر است. در تست‌های Quadrant، Geekbench، Egypt و BrowserMark نیز این گوشی نشان داد که با یکی از قوی‌ترین گوشی‌های تولید شده تا به امروز مواجه هستیم.


نرم افزار
سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z نسخه 4.1.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد. این باعث می‌گردد که کاربران این گوشی از همه امکانات این سیستم عامل برخوردار باشند، چرا که با وجود سخت افزار مناسب این گوشی، نسخه جدید اندروید نیز بر روی آن وجود دارد. با اینکه یک نسخه جدید تر نیز از اندروید یعنی 4.2 وجود دارد، اما تغییرات آن نسبت به نسخه 4.1 آنقدر ناچیز است که می‌توان از آن چشم پوشی نمود. رابط کاربری نیز همان رابط کاربری ساده و بی آلایش سونی می‌باشد که پیش‌تر بر روی گوشی‌های این کمپانی دیده بودیم. اولین چیزی که ما را به واقع شگفت زده نمود، نحوه آنلاک نمودن گوشی بود که به زیبایی و با کشیدن انگشت از بالا به پایین و یا بالعکس صورت می‌پذیرفت. این رابط کاربری بی شک زیباترین رابط کاربری موجود بر روی گوشی‌های اندرویدی نیست، اما یکی از ساده‌ترین و User Friendly ترین آن‌هاست. همه برنامه های مورد نیاز و پر مصرف‌تر خیلی دم دست و سر راست هستند و دستیابی به آن‌ها به راحتی صورت می‌پذیرد. صفحه کلید مجازی این گوشی نیز دست‌خوش تغییراتی گشته است، به شکلی که " نقطه " از روی آن حذف شده و به قسمت متفرقه صفحه کلید منتقل شده است که استفاده از آن مقداری تایپ را کند می‌نماید. البته با دو بار لمس کلید Space می‌توان یک فاصله و یک نقطه تایپ نمود که تا حدودی کاربردیست. همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی Xperia T نیز قرار داشت، بر روی این گوشی نیز قرار دارد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد نظر به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌توانید همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید. به طور مثال شما می‌توانید هنگام تماشای ویدئو، برنامه دفترچه یادداشت را به صورت کوچک شده بر روی صفحه خود قرار داده و نوت برداری کنید. با اینکه این قابلیت همه برنامه‌ها را شامل نمی‌شود، اما قابلیتی بسیار به درد بخور است. اما با وجود امکانات مناسب اتصال به اینترنت مانند شبکه پر سرعت 4G، 3G ، Wi-Fi، GPRS و Edge و سخت افزار و صفحه نمایش مناسب دستگاه، مرورگری اینترنت با این گوشی به یک کار لذت بخش تبدیل شده است. سونی بر روی این گوشی به صورت پیش فرض Google Chrome را نیز قرار داده . از دیگر راه های ارتباطی این گوشی می‌توان به نسخه 4 از فناوری بلوتوث، فناوری‌های NFC و DLNA و همچنین امکان اتصال آن به تلویزیون توسط درگاه USB و با کابل MHL اشاره نمود. Xperia Z یک مالتی مدیا پلیر بسیار خوب نیز هست. با وجود صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن، می‌توانید فیلم‌های FullHD خود را در آن نگاه کنید و نهایت لذت را ببرید. در ضمن، همانند همیشه وجود Walkman بر روی آن، باعث می‌گردد که کیفیت پخش موزیک نیز در این گوشی فوق‌العاده باشد.



دوربین

یکی از بهترین قسمت‌های Xperia Z، دوربین 13 مگاپیکسلی آن با سنسور Exmor RS است. به علاوه به لطف پردازنده بسیار قدرتمند این گوشی، می‌توانید با سرعت بالایی عکاسی کنید. عکس‌ها کنتراست بسیار خوبی دارند و رنگ‌های تولید شده زنده و طبیعی هستند. عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین را با عکس‌های گوشی‌هایی مانند Lumia 920، iPhone 5 و Galaxy S III قابل مقایسه است. البته نمی‌توان گفت که به واقع دوربین این گوشی عکس‌های جدیدی را به شما می‌دهد. شاید بتوان در بهترین حالت عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی را در حد همان 8 مگاپیکسلی ها دانست.اما با این حال جزئیات بالا بوده و نویز تصاویر کم است. کیفیت تصاویر گرفته شده در شرایط نوری ضعیف نیز رضایت بخش است و فلاش LED آن کمک فراوانی در کاهش نویز تصویر می‌کند. فیلم‌برداری Xperia Z نیز شرایط یکسانی دارد و بسیار خوب است. رابط کاربری بسیار ساده و البته پر از امکانات متنوع عکاسی می‌باشد. در ضمن، امکان فیلم برداری HDR نیز بر روی این گوشی فراهم است. (با HDR هميشه دوربينتون قسمتهاي روشن و تاريک رو به وضوح نشون ميده و از سفيدي مطلق يا سياهي مطلق خبري نيست)
در مجموع می‌توانیم بگوییم که در مقایسه با دوربین گوشی‌های رده بالای دیگر، دوربین Xperia Z خوب و رضایت بخش عمل می‌کند. در ضمن، یک دوربین 2.2 مگاپیکسلی نیز جهت انجام مکالمات تصویری در جلوی گوشی قرار دارد که برای این منظور بسیار با کیفیت و عالیست.
 


باتری

با وجود بزرگی این گوشی، سونی از فضای موجود حداکثر استفاده را کرده و یک باتری 2300 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است. با وجود یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن FullHD، بیش از هر زمان دیگری نیاز به همچین باتری قدرتمندی احساس می‌گردد که خوشبختانه سونی به خوبی این نیاز را با وجود یک باتری لیتیوم-یونی برطرف نموده است. با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 11 ساعت با گوشی مکالمه انجام داد. همچنین بیش از40 ساعت پخش موسیقی در توان این باتری می‌باشد. البته با وجود گواهینامه IP57 بر روی این گوشی، بالطبع قاب پشتی قابل باز شدن توسط کاربر نمی‌باشد و باتری نیز توسط کاربر قابل تعویض نیست.


جمع بندی

Xperia Z به واقع پرچم‌داری آبرومند برای سونی است. این گوشی آنقدر از همه نظر خوب تولید شده است که بتواند حتی تا پایان سال 2013 که مسلما گوشی‌های قدرتمند زیادی معرفی خواهند شد، نماینده شایسته ای برای سونی در رقابت با دیگر کمپانی‌ها باشد. به واقع با یک گوشی زیبا، خوش ساخت، منحصر به فرد به جهت مقاومت در برابرآب و گرد و غبار و بسیار قدرتمند و ارزشمند است. اگر خواهان داشتن یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی تولید شده تا به امروز و یا در واقع قدرتمندترین آن‌ها هستید، حتما پرچمدار جدید سونی را نیز در بین انتخاب‌های خود بررسی نمایید.
 


قوت

صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت FullHD
سخت افزار بسیار قدرتمند با عملکرد عالی
دوربین مکالمات تصویری 2.2 مگاپیکسلی
گواهینامه IP57
پشتیبانی از راه های مختلف اتصال به شبکه اینترنت
پشتیبانی از فناوری‌های NFC و DLNA


ضعف

کنتراست نسبتا پایین صفحه نمایش
دوربین 13 مگاپیکسلی با عملکردی در حد دوربین‌های 8 مگاپیکسلی


قيمت: از 2 ميليون 280 تــــا 2 ميليون و 550


* گزارش از حسین عالیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
عالیه حرف نداره....
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۱:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
گوشی خوبیه اما خیلی زود شارژ خالی میکنه من از همه چیش راضیم فقط مشکل همین باطریشه:(
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
واقعاً عالیه کارش حرف نداره من چند وقت دارم باهاش کار میکنم عاللللللللللللللیییییه
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۲:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
من 1ساله خریدم عالیه من خریدم950000
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۶:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۴
سلام من این گوشی رو دارم خواستم بگم که حافظه ی داخلی 16نیست و 12میباشد.
تمام مطالب دریت بود و چیزی از قلم انداخته نشده یود به دوستان توصیه میکنم بجای سامسونگ گلگسی سونی را انتخاب کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۴
با سلام
من برای خرید گوشی بین دو گوشی سامسونگ گلگسیs4neo و سونی xperia z موندم .
لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۱۵:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
من این گوشی رو دارم اولش باطریش خوبه اما بعد یه مدت رفته رفته باطریش خود به خود شارژ خالی میکنه
United States of America
رضا
۲۱:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
بسیار گوشی خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
mohad3
۲۳:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
من گوشی lG l9 داشتم.
ی شب هنگ کرد اسام نمیرفت.
فرداش اوندم ریست کارخونه بزنم،ریست نشد ریستشو پشت سر هم زدم خاموش شد و دیگ روشن نشد میزن سکرتی اررور.
بی گوشی شدم دیگ.
فلنی هم نمیتونم گوشی بخرم چون I dont have money.. :(
ولی ب نظرتون z بهتره یا z ultra?
Iran (Islamic Republic of)
elmira
۱۴:۵۱ ۰۶ آذر ۱۳۹۳
mnm dashtam vali dozdidanesh;(
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
من این رو میخوام بخرم اما نمیدونم اینجا که گوشی خوبیه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اصفهاني
۱۳:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
بيش از يكسال هست كه خريدمش. بسيار عاليست.
يه مشكل دارم: يك ماه هست كه تماسهام يكطرفه شده. سيم كارت و خطم رو چك كردم مشكل از گوشيمه. بايد چيكارش كنم؟ تنظيماتش ايرادي داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
گوشی سونی زد واقعا افتضاحه. من و یه سری دوستام که داشتیم همش هنگ میکرد سریع ردش کردیم رفت
واقعا ضرره و به هیچ دردی نمیخوره
حیف پول که برا این گوشی بره
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۲:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
قیمت این گوشی حدود 900 هزار هست نه دو ملیون
این قیمت مال xperia z3 هست نه این گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
عالی
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۶:۰۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
z زیاد خوب اگه می خواین بخرین z1 بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
گوشی باز قدیمی
۱۵:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
میخواستم به اونایی که دنبال گوشی خوب و با کلاس هستند بگم بهترین گوشیهای دنیا عبارتند از : 66 کتلت کیفیت عکسش باحاله،البته 1100 هم عالیه تازه چراغ قوه هم داره.مدل K750 هم برای اونایی که دنبال صدای خفن هستند بهترین انتخابه.یه سری افراد هم میخوان گوشیشون دوتا سیم کارت داشته باشه که بهترین راه اینه که یه 1200 بخری با چسب نواری پهن بچسبونبش به پشتِ یه w800i که هندزفریشم مثل ساب عمل میکنه.
....... من همین الان از آپدیت سنتر K800 رو به K810 ارتقا دادم .
سیستم عامل گوشیمم در حد آتاری هست که الان حدود 20 ساله دارمش که خیلی ازش راضیم و با این مدل جدیدا مثل Z و X و S اصلا حال نمیکنم بجایِ این ها میرم 2 میلیونو میزن به یه زخم البته قبلش محل جراحت رو با بتادین کاملا ضد عفونی میکنم.
.........................................
خوووووووودتی
نخند شوخی بود مرسی از سایت قدیمیتون .
عتیقه باشید.
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۳:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
یکی بیاد گوشیه مارو ببره موزه...
United States of America
جاوید
۲۳:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
سلام نظرتون در مورد گوشی های hoawei چیه?
معایبش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
من یه Z دارم قیمتش 950.000 تومان بود نه 250.0000 گوشی عالیییییه خیلی راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
الینا
۲۲:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
من می خوام بخرم می شه راهنمایی کنید sony xperia sp بخرم یا z ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ]
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۵:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
من این گوشی رو چن وفته که دارم.......واقعا گوشی بی نظریه...........از هر لحاظ که بگی عالیه...........فقط دوربینش 13 واقعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۱:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
من تازه سه روز خریدم خیلی گوشی خوبیه ولی نمی دونم اصل بودنش رو از کجا بفهمم میگن چون مونتاژ چین هستش روش ساخت چین میزنه لطفا راهنماییم کنید تا خیالم راحت بشه...
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۱:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
من تازه سه روز خریدم خیلی گوشی خوبیه ولی نمی دونم اصل بودنش رو از کجا بفهمم میگن چون مونتاژ چین هستش روش ساخت چین میزنه لطفا راهنماییم کنید تا خیالم راحت بشه...
United States of America
ati
۱۱:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
سلام. من گوشیم اکسپریا Zهست از وقتی به ورژن 4.3آپدیت کردم دیگه اسکرین شاتش از بین رفته لطفن راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
بابا الان ارزون شده سونى زد تو هم اومد
Germany
محمدرضا
۱۷:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۳
خیلیا میگن تصویر رو مرده مرده نشون میده
با آپدیت جدیدش حل شده؟
مزایا و معایب آپدیت رو بگین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
farzane
۱۵:۵۸ ۲۷ تير ۱۳۹۳
من الان پنج ماه که این گوشی و خریدمش خیلی هم ازش راضیم هیچ مشکلی هم نداره مخصوصا الان که ورژن 4.4.2 روش نصب کردم حاضر نیستم با هیچ گوشی عوضش کنم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۳
من تازه این گوشیو خریدم ولی خیلی زود شارژ خالی میکنه میشه بگید مشکل از کجاست
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۰:۴۰ ۲۶ تير ۱۳۹۳
من همین دیشب خریدم 1100000تومن.خواستم درموردش بیشتر بدونم که سایته شمارو دیدم
Iran (Islamic Republic of)
sina alimardani
۱۸:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۳
دمش گرم عجب گوشی ساختن .من خرید13000000
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۱:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
س. جای سراغ دارین قصد بندی باشه
Iran (Islamic Republic of)
helia
۱۵:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۳
سلام خسته نباشین من قسمت بالای گوشیم که جای هدفون هست شکسته جایی،هست که این قسمت رو بفروشن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
kaka
۱۹:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
بروبچ من تقریبا چندهفتس z خریدم همه چیش عالیه فقط یه مشکل داره زود باطری خالی میکنه.. یه سوال هم داشتم پایین گوشی شمام نوشته ساخت چین؟؟؟
United States of America
اراد
۲۱:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
من دو هفته پیش خریدم قیمتش 1160 با گارانتی این قیمت پارسال
Germany
نگين
۲۰:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
بابا از اين هم ارزون تر است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
بابامنs4دارم خیلی باحال تر از این اما یک مشلی s4داره ضداب نیست این ضدوان اضلا به قیمتش نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
آدم خيلي حسابي
۰۲:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
اين گوشي هيچ دوشواري نداره
يكه
تو اين رنج قيمت مثه اينو پيدا نميكني
هركيم با من مخالفه كاملا در خطاس چون انسان جايزالخطاس
اما جدا از شوخي واقعا گوشيه خوبيه. منكه 3 ماهه دارمش مثه بنز داره كار ميكنه. مخصوصا كه با اپديت كردنش هي بهترم شد. تو 4.4.2 كه ديگه شده خوده Z2. مصرف باتريشم نصف شده از وقتي اپديت كردمش. با هيچي عوضش نميكنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
قیمت اسال 93 این موبایل1300تومن است
Iran (Islamic Republic of)
ارمیا
۰۰:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوماهه ایراد سخت افزاری پیداکرد.مرتب هنگ می کرد.خیلی سریع شارژ خالی می کرد.جای دست روی بدنش می موند.اصلا راضی نبودم تا فروختمش
Iran (Islamic Republic of)
hadis
۱۸:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
من پولم یک میلیون بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
من xpria z دارم خیلی عالیه
ازش راضی ام
دوستم اس 3 داره و از اینکه باطری خالی میکنه شدیدا می ناله
من میگم z رو بخر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
آره تو فامیلای ماهم یکی s3 خریده میگه خیلی زود باطری خالی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۴:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
الان قیمتش110000 است
به نظر شما Xperia z یا Galaxy s3 یاGalaxy Mega 5.8
تورو خدا کمکم کنید :|
Thailand
soha
۱۵:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
گوشیش محشره .خودم دارم با هیچ چیزی عوضش نمیکنم .بعدشم این قیمتا برای الان نیست قیمتش 1میلیون پایین تر اومده
Iran (Islamic Republic of)
sami
۱۹:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
دوستان محترم الان قیمتش یک میلیون و صد وسی تومنه
Iran (Islamic Republic of)
غضمفر
۱۴:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
خیللللللللللللللللییییییییی خوبه ولی میگم به هیییییچ وجه نخرید
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۰:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
هفته ی دیگه دستمه D:
Iran (Islamic Republic of)
untitled
۱۸:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
من اگه پول داشتم ایفون میخریدم نه که اکپریا z
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۷:۲۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
گوشی خوبیه فقط مشکلش صدای مخاطب میباشید که ضعیفه
Iran (Islamic Republic of)
Abbas
۰۲:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
سلام.این گوشی خیلی ارزون شده در روز 11 بهمن.
Sony Xperia Z
1,123,000 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
Abbas
۰۲:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
سلام.این گوشی خیلی ارزون در روز 11 بهمن.Sony Xperia Z
1,123,000 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
fazel
۲۱:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۲
قیمتش مناسبه من از شیشه ای بودنش خوشم میاد من اول ای گوشی می خواستم بخرم اما با پول بیشتر sony xperia z1 رو خریدم.دوربینش 20 واقعا از خریدم راضی ام.اگه sony دوست ندارین galaxy s3 رو پیشنهاد می کنم انتخاب با شماست
Iran (Islamic Republic of)
پردیس
۱۲:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۲
خیلی دوست دارم یک دونش و داشته باشم ولی پولش و ندارم
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۶:۵۳ ۱۳ دی ۱۳۹۲
دو میلیون نیست یه میلیون 200هزار تومنه این قیمت جدیدشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۲
سلام به همه کاربران گرامی،به نظرمنz1ازs4گوشی بهتریه چون پسرداییمs4داره مقایسه کردیم همه چیزش بهتره جزکیفیت صفحه نمایش درحالت روشنایی زیاد.درضمن فکرکنمzهم ازs3بهترباشه امابازم نظرخودتون مهمه!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
من یکی دارم خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۱:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
من ازش خوشم اومد بايد امشب بخرمش !!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفئ
۲۳:۱۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۲
kheili khobe
Iran (Islamic Republic of)
مرضيه
۲۳:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
سلام لطفا بگيد مدل گوشي galexy s4بهتره ياsony experia z1
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۷:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
معلومه دیگه xperia z1
Iran (Islamic Republic of)
danial
۱۱:۳۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
فقط galaxy s4
United States of America
پریا
۲۲:۴۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
خیییییییییییییییییلی خوشگوله!
Iran (Islamic Republic of)
rashin
۱۵:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
واقعا راست میگی پریاجوووووون منم با نظرت موافقم امروز میخام برم گوشی بگیرم میخوام همین گوشیه رو بخرم
-
Kooshan
۱۱:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
Man ke xperia z daram
-
Kooshan
۱۱:۳۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
Man ke xperia z daram
Iran (Islamic Republic of)
kimiya
۱۷:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
خب داشته باااااااااش به ماچه!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۳:۵۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۲
خیلی جالب بود ولی جذب ام نکرد
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۹:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
سلام از کسانی که این گوشی رو دارن کسی میدونه که قابلیت مکالمه تصویری داره یا نه اگه داره چجوریه?
Iran (Islamic Republic of)
leila
۱۲:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
سلام تورو خدا کمک کنید من گوشیشو خریدم ولی شک دارم که نو باشه اخه با دقت نگاه می کنی ی ضد خش هم روی گوشی داره هم پشت گوشی خواهشن کمکم کنید و من از شک در بیارید البته خیلی نا محسوس
Iran (Islamic Republic of)
mehrshad
۰۲:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
سلام ليلا جان
غصه نخور سوني رو همه z ها پشت و رو خودش برچسب گذاشته. ماله خوده كارخونس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
اون ضد خش رو همه گوشی ها دارن داییم یه گوشی داره z1 اونم ضد خش داره شک نکن که نو هستش!
Iran (Islamic Republic of)
leila
۱۲:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
سلام تورو خدا کمک کنید من گوشیشو خریدم ولی شک دارم که نو باشه اخه با دقت نگاه می کنی ی ضد خش هم روی گوشی داره هم پشت گوشی خواهشن کمکم کنید و من از شک در بیارید البته خیلی نا محسوس
Iran (Islamic Republic of)
rashin
۱۵:۵۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
حتما دست دوم لیلا جون
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۰۹:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
گوشی بعدی نیست بهنر از اینم داره میاد sony z1
Iran (Islamic Republic of)
farshid
۰۱:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
ظاهرا شانسیه تو بعضیاش اب نفوذمیکنه توبعضیاش نه الان قیمتش باگارانتی 1700000بدون گارانتیشم1500000
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۴:۵۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
خودم یه کی شوخریدم خدایش خیلی گوشی خوبیه ازهمه نظرسنگ تموم گذاشته سونی درموردقیمتش خیلی پاینه بااین همه امکاناتی که داره بایدخیلی خیلی گرون تربشه
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
فک نمیکنید یه کم قرونه البته ارزششو داره ها
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۲:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
اگر این گوشی جنس عالی باشه قیمتش خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۳:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
گوشی zگرفتم و مهر وموم نبوده یعنی جلو خودم اون برچسب های رنگیشو باز نکرد از کجا بفهمم قبلا روشن نشده بوده؟زمان مکالمه اش 0 هست ولی شاید قبلا برا ی مشتری دیگه روشنش کرده بوده؟لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
سلام من می خوام یه گوشی بخرم ولی موندم s 3 بخرم یا اکسپریا z ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن!
mahmoud_maturi@yahoo.com
Iran (Islamic Republic of)
سیدامیر حسین موسوی
۲۲:۵۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
xperia z بخر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
چی
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۲۲:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
نظر خاصی ندارم اخه ب سیس ما نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
من2ماه است خریدمش عالییییییییییییییییییییییییییییییییییه
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۲:۵۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
سلام دوستان . من میخوام یک گوشی بخرم . بین xperia z و galaxy s4 موندم . میشه لطفا یکی راهنماییم کنه ؟ ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
rashin
۱۵:۵۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
من که میگم xperia z بخر
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۱:۲۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
فقط galaxy s4 هم کاراییش بیشتره هم ارزونتره اصلا سونی در برابرش سوسکه من خودمم galaxy s5 دارم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۰:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
من دارم واقع عالیه
تو اب گذاشتم اهنگ هم خوند
دوربین هم توووووووووووپ
در یک کلام حرف نداره :)))))))))
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۱۷:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
خوش بحالت ماکه پولمون به اینانمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۵:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
بابا برید با این گوشی های سونیتون. واقعت که --- ضد آب که نشد مشخصات یک برند . من خودم این گوشی رو دارم ولی روش آب ریخت خراب شد . در یک کلاااام :افتضاااح
Iran (Islamic Republic of)
rashin
۱۵:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
برو بینم حتما مال تو چینی بوده تازه حقت بود افشین خان
Iran (Islamic Republic of)
متين
۱۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
گوشي خوبيه من حتما ميخرم گرچه يكم گرونه اما ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
در سايت mobile.ir كه مرجع معرفي گوشي هاست قيمتش از 1.600.000 تا 1.800.000 تومان نوشته شده اونوقت نمي دونم چرا اينجا اينجوري نوشتين لطفا دقيق برسي كنيد مثلا دوربين 13.1 رو 13 نوشتين يا حافظه قابل ارتقا به 64 رو 32 نوشتين ممنون
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
این قیمت مال گذشته و در تاریخ درج خبر است. الان قیمت گوشی ها کاهش پیدا کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
pouria
۰۷:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
faghat iphone 5 ro eshghe
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
خواهشا قیمت ها رو بروزرسانی کنید.الان تو بازار 1.5میلیون هم پیدا میشه.اما حدودا 1600000 تومانه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
سلام اقا گوشیش فوق العاده ست،اپلم داشتم ولی این یه چیز دیگست،یه گوشی کاملا حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۴:۱۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
سلام من تا حالا همه گوشی دست گرفتم چند روز پیشم اینو خریدم می تونم بگم بهترین گوشی که تا حالا دستم بوده اینه خیلی خوبه!
Iran (Islamic Republic of)
rashin
۱۵:۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
واقعا راست میگی
Germany
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
vaghan kheili gerune :(
Iran (Islamic Republic of)
مشتی حسن
۱۰:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
من خومدم یه دونه دیروز خریدم. الان من که 60 سالمه به شما توصییه می کنم شما هم بخرید.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۲۵ ۲۹ تير ۱۳۹۲
کاش یه کم دیگه هم قیمتش کمتر بشه
گوشی خیلی خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۲۲:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۲
آقا قیمتشو آپدیت کنید الان قیمتش یک میلیون و ششصد و پنجاه هزاره چرا اطلاعات غلط میدید به مردم؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد رحمانی
۱۷:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۲
ولی اس 4 بهتر از اینه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۲
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
آزی
۱۴:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۲
به نظر من مشکی خیلی تیرست.نقره ای یا سفید نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Japan
shahin
۲۱:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
فقط مشکی سفید و ارغوانی...
Kazakhstan
شاهرخ
۰۹:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۲
با سلام به کاربران محترم ، من که هنوز دارم در موردش تحقیق می کنم به احتمال زیاد اپل 5 یا همون Z انتخاب کنم ولی فعلا سر دو راهی گیر کردم
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۲:۰۱ ۱۱ تير ۱۳۹۲
به من میگن عشق تکس پریا ولی دوست دارم صدتا میداشتم هر کی داره بده یک دور بزنیم
Kazakhstan
SHAHROKH
۰۹:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۲
با سلام ، من که هنوز نخریدم ولی دارم در موردش تحقیق می کنم و بین اپل 5 و Z موندم به احتمال زیاد سونی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
نو یا کارکردش؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان ارکال
۲۳:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
این چیه دیگه نوکیا ساده به این می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
واقعا ... گرونه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۰:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
بابا من الان 1ساله اپل 5 دارم اگه اونو ببینین چی میگین کیبورد پروجکتورش به این سونیه می ارزه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۵ ۰۴ تير ۱۳۹۲
آره دیگه پولاتو حروم کردی نمیتونی بگی بده.
۱۲