یک روانشناس گفت: اختلال بیش فعالی در پسران 3 تا 5 برابر شایعتر از دختران است.

 
موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به همراه بودن اختلال بیش فعالی با نقص توجه و دوام حداقل شش ماه افزود: علایم این اختلال بعد از سه سالگی آغاز و تا قبل از 7 سالگی تشخیص داده می شود.
وی تصریح کرد: اختلال بیش فعالی از 12 سالگی تا 20 سالگی رو به بهبود می رود و درصد کمی از علایم اختلال در بعضی از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالی ادامه می یابد این روانشناس؛ پر تحرکی، عدم تمرکز حواس و بروز حرکات تکانه ای را از علایم  بیش فعالی دانست و افزود: این کودکان در مدرسه به دلیل تحریک زیاد، نظم کلاس  را بر هم ریخته و حادثه می آفریند. 
وی افزود: کودکان بیش فعالاز لحاظ اجتماعی تاثیر مثبتی بر دیگران نمی گذارند و مرتب مورد انتقاد قرار می گیرند.
موسوی با اشاره به اینکه از اختلالات همراه با بیش فعالی می توان به اضطراب، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس و اختلالات یادگیری در دیکته نویسی و ریاضی اشاره کرد و افزود: غلط های ریاضی و املایی این کودکان ناشی از بی دقتی در نوشتن راه حل درست و انتقال نادرست آن است. 
وی با اشاره به شناخت مشکل این اختلال در سنین زیر 5 سال افزود: تشخیص زودرس و درمان به موقع مانع از برچسب زدن به این کودکان تحت عنوان شرور، پرخاشگر و بی انضباط می شود.
موسوی دارو درمانی را موئثرترین عامل کنترل در این کودکان دانست و افزود:این داروها علایم پر تحرکی، بی دقتی و کم تمرکزی را کنترل می نمایند. 
وی اظهار داشت: حمایت روحی، روانی خانواده از کودک بیش فعال از شدت بیماری کاسته و فائق آمدن کودک بر مشکلات خود می شود. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم درمان کودکان در سنین اولیه منجر  به رفتارهای ضد اجتماعی و حالات افسردگی در دوران بعدی خواهد شد./ف
برچسب ها: فعال ، پسر ، دختر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار