رئیس جمهورگفت: خوشبختانه تلاشگران و خادمان مردم در وزارت نیرو، برنامه گسترده ای برای صیانت از منابع آبی کشور در دست برنامه ریزی و اقدام دارند و در این راستا، برنامه جامعی تهیه شده که تقریباً همه آنها در دست طراحی و اجرا قرار دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم بهره برداری از سد مخزنی ارداک در جمع خبرنگاران در عمران و آبادانی است، خاطر نشان کرد: سالانه عده زیادی از ایران و سایر کشورها جذب این مرکز روحانی و مقدس می شوند و به نوعی مشهد بزرگترین شهر زیارتی در جهان است .

رییس جمهوری اظهارداشت : اصولا شهرهای زیارتی به دلیل پذیرش زائران بیشمار، مصرف آب زیادی دارند که این میزان مصرف در طول سال به طور مساوی تقسیم نمی شود و ایامی که زائران در اینگونه شهرها حضور بیشتری دارند مصرف آب نیز بالاتر است.

وی گفت : در این راستا باید برنامه های ویژه ای برای تامین آب شهرهای زیارتی طراحی شود که برای تامین آب شهر مشهد طرح های گوناگون از جمله سد ارداک و سد دوستی برنامه ریزی و اجرا شده است که ذخیره ای برای روزهای اوج مصرف خواهد بود.

دکتر احمدی نژاد بیان کرد: با بهره برداری از سد ارداک از این پس کشاورزان نیز از آبی مطمئن و تنظیم شده در شبکه ای که در دست ساخت است، می توانند استفاده کنند.


برچسب ها: سالانه ، عده ، زیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.