شهید مسلم رضایی، جوان 19 ساله بسیجی حقوق ناچیز بسیجی خود را به حساب 100 امام خمینی(ره) که کمک به محرومان بود واریز می کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مسلم رضایی متولد شهرستان خرم آباد، دوران کودکی فعال و پر انرژی داشت و با وجود اینکه مقید و باهوش بود، شور و حال جبهه با شروع جنگ تحمیلی به او امان نداد و داوطلبانه از طریق مسجد محل وارد بسیج سپاه شد.
وی در 16 سالگی عازم جبهه شد او همزمان در این مدت در امتحانات متفرقه شرکت کرده و تا دوم دبیرستان ادامه تحصیل داد.
وی از جمله جوانان مخلص بود که هر چه داشت در راه خدا و اسلام به کار می گرفت و حقوق ناچیز بسیجی خود را که می گرفت به حساب 100 امام خمینی(ره) که کمک به محرومان بود واریز می کرد و برای برگشت به جبهه از پدر پول می گرفت.
یک روحانی همرزم وی در جبهه از وی چنین یاد می کرد که در یکی از عملیات ها در محاصره بودیم که من پایم گلوله خورد و در آستانه اسیر شدن بودیم که شهید رضایی مرا به پشت حمل کرد.
به او گفتم مرا رها کن و خودت را  نجات بده که مسلم در جواب گفت: هر دو از محاصره خارج می شویم وی در اعزام و هدایت دیگر اعضاء خانواده به جبهه فعال بود به طوری که در عملیات‌های دیگر برادران شهید رضایی در جبهه‌های کردستان مجروح شدند.
شهید رضایی در تیپ امام حسن(ع) اهواز از معاون اطلاعات عملیات بود که در عملیات نفوذی به خاک دشمن در جزیره مجنون شرکت کرد و در همان عملیات با ترکش خمپاره در 16 شهریور ماه سال 65 به شهادت رسید./ز
برچسب ها: حقوق ، محرومان ، بسیجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار