نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم کشاورزی در بودجه امسال 2.5 درصد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نوری با اعلام این مطلب افزود: این در حالی است که سهم بخش کشاورزی از ارزش افزوده 13 درصد است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته افزود: بخش کشاورزی در حوزه اقتصادی کشور و تصمیم گیری های ملی جایگاه خود را یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای قانون بهره وری کشاورزی بسیاری از مشکلات موجود قابل رفع است، اظهارکرد: در بخش کشاورزی مشکل قانون گذاری وجود ندارد.

وی بر تکیه بر فعالیت تشکل های غیردولتی در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های توسعه همچون رعایت الگوی کشت نیازمند اهتمام این تشکل ها در همراه سازی کشاورزان است.

نوری با اشاره به تصویب فوریت طرح حمایت از تولید ملی و نهایی شدن آن در کمیسیون مربوطه ابراز امیدواری کرد قبل از تصویب بودجه 92 در مجلس مصوب شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح قیمت گذاری تولیدات کشاورزی 20 درصد سود خالص به علاوه هزینه های تولید لحاظ خواهد شد افزود: دولت همچون سال گذشته در بودجه 1500 میلیارد تومان برای غرامت محصولات کشاورزی در نظر گرفته است که ما در کمیسیون کشاورزی افزایش آن را به ده هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده ایم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر مشکلات بخش کشاورزی در قانون افزایش بهره وری دیده شده است افزود: تاکنون آیین نامه های اجرایی مربوط به این قانون تدوین و ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه اهمیت اجرای الگوی کشت از ابلاغ آن بیشتر است ادامه داد: هم اکنون 100 هزار تن کود شیمایی در بندر بدون تعیین تکلیف باقی مانده و لازم است مدیران مسئول در این خصوص اقدامات لازم را به انجام رسانند./ع

برچسب ها: سهم ، کشاورزی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.