در این گزارش شما با بزرگترین هویج دنیا و بزرگترین سالاد سبزیجات جهان آشنا می شوید.








به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در تمام دنیا در اوقاتی خاص از سال نمایشگاه های منطقه ای و فصلی برگزاری می شود که برخی از آنها بازتاب جهانی داشته و برای مردمان ساکن در کشورهای دیگر شنیدن اخبار آن جالب به نظر می‌رسد.
یکی از جالب ترین نمایشگاه های دنیا که همه ساله در کشور انگلستان برگزار می شود نمایشگاه بزرگترین سبزیجات دنیا است که در بسیاری موارد رکوردهایی‌ را در گینس‌ به خود اختصاص می دهد.




این مسابقات در سه سطح سنگین ترین، بزرگترین و بلند‌ترین برگزار شده و شرکت‌کنندگان آن نیز کشاورزان آماتوری هستند که سال‌هاست در این زمینه فعالیت کرده و تلاششان‌ را می کنند تا بتوانند بزرگترین سبزیجات دنیا را تولید کنند.
سال گذشته 2 رکورد در کتاب گینس‌ ثبت شد و امسال بزرگترین هویج دنیا توانست نام خود را در کتاب رکوردهای‌ گینس‌ به ثبت برساند.
یک مزرعه دار بازنشسته موفق شده هویجی‌ به طول 5/18 فوت پرورش دهد که برای تهیه 25 کاسه سوپ هویج کافی است او سابقا‌ ‌رکوردار‌ بزرگترین نخود فرنگی جهان بوده است.



این باغدار‌ می گوید پرورش این گیاهان ترفندهای‌ خاصی دارد مثلا برای پرورش هویج از لوله های باریک و بلند استفاده کرده است او می گوید برداشت این محصولات از پرورش آن ها سخت تر است زیرا این سبزیجات از اندازه طبیعی بزرگتر هستند و ممکن هنگام برداشت دچار آسیب شوند بخصوص محصولاتی‌ چون هویج، شلغم و چغندر‌ که در لوله پرورش می‌یابند هنگام برداشته شدن با خطر شکسته شدن مواجه هستند.
حدود 204 نوع سبزی و میوه مختلف در این نمایشگاه رقابت کردند که نهایت بزرگترین هویج و سنگین‌ترین کلم و درازترین‌ چغندر‌ توانست مقام‌های نخست را از آن خود کند./ز

برچسب ها: مرور ، رکورد ، گینس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سبزی
۲۳:۵۱ ۲۲ تير ۱۳۹۲
جالب بود
آخرین اخبار