بان کي مون پيونگ يانگ را به کاهش تنش در شبه جزيره کره دعوت کرد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پیونگ یانگ را به کاهش تنش در شبه جزیره کره دعوت کرد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از کره شمالی خواست با توجه به اوضاع هشدار دهنده در شبه جزیره کره، از تنش‌ها در این منطقه بکاهد.

وی همچنین افزود هر گونه اشتباه محاسباتی در این بحران ممکن است پیامدهای بسیار سنگینی داشته باشد.

دبیر کل سازمان ملل در گفتگویی مطبوعاتی در مادرید گفت: تهدید هسته‌ای بازی نیست و موضوعی بسیار جدی است. فکر می‌کنم مسئولان کره شمالی در لفاظی‌های خود زیادی جلو رفته‌اند و من نگران این هستم که هر گونه اشتباه محاسباتی در این اوضاع باعث ایجاد بحرانی شود که پیامدهای سخت و ناگواری داشته باشد.

کره شمالی امروز با اعلام این که طرح عملیات نظامی بر ضد آمریکا و توسل احتمالی به حملات پیشگیرانه هسته‌ای را تصویب کرده است ، شعله این تنش‌ها را شعله ورتر کرد.

بان کی مون خاطر نشان کرد: من در وهله اول از تمام مسئولان میخواهم تنش‌ها را کاهش دهند.

آسیب رساندن به صلح و امنیت در شبه جزیره کره، پیامدهای سنگینی چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح جهانی خواهد داشت.

وی گفت: اخبار روزمره‌ای که هر روز از پیونگ‌یانگ شنیده می‌شود واقعا هشدار دهنده است و هم بحران انسانی را در بر می‌گیرد و هم بحران کنونی در حوزه صلح و امنیت در شبه جزیره کره را شامل می شود.

دبیر کل سازمان ملل گفت: صادقانه امیدوارم طرف‌های درگیر همکاری کنند تا در وهله نخست اوضاع منطقه آرام شود و در وهله بعد گفتگوهایی صورت گیرد که بتوان تمام مسائل حل نشده را حل و فصل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار