دبير انجمن انبوه‌سازان اصفهان معتقد است: پس از دوره‌اي رکود،‌رونق به بازار مسکن بازگشته و وجود رکود در ماه‌هاي اول سال آينده بعيد است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد تولا گفت: جهش دوباره قيمت مسکن در سال نخواهيم داشت و قيمت‌ها بر همين ميزان باقي مي‌ماند مگر اينکه تصميم جديدي براي اقتصاد کشور اتخاذ مي‌شود.

وي با اشاره به وضعيت مسکن امسال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته با رکود بيشتري در بخش مسکن رو به رو بوديم و امسال شرايط بهتر شده است.

تولا درباره تاثير افزايش سقف وام‌هاي ساخت مسکن، گفت:‌ گرچه سقف اين وام‌ها افزايش چنداني نداشته اما مي‌تواند در بازار و کنترل قيمت تاثيرگذار باشد.

به گفته دبير انجمن انبوه‌سازان اصفهان در حال حاضر با هجوم سرمايه به بخش مسکن مواجه هستيم.

وي با بيان اينکه در هر مقطعي هجوم سرمايه به يک سو کشيده مي‌شود، تاکيد کرد: اکنون زمان هجوم سرمايه به بخش مسکن است و شايد اين امر به دليل قابل لمس بودن وظاهر اين کالاي خريداري شده است که سرمايه‌ي بيشتري به اين بخش برده مي‌شود.

تولا تاکيد کرد: تنها راه کنترل قيمت مسکن کنترل قيمت مصالح است چرا که قيمت مصالح هزينه تمام شده مسکن را تعيين مي‌کند و تاثير مستقيم بر ساخت و ساز دارد. دبير انجمن انبوه‌سازان اصفهان معتقد است: يکي از دلايل افزايش قيمت مسکن هجوم سرمايه به اين بازار و افزايش قيمت مصالح ساختماني است./ک

عصر اقتصاد

12/12/91

برچسب ها: مسکن ، رکود ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار