مدیر عامل شرکت پترو شیمی فجر گفت: پروژه های پتروشیمی فجر در دو بخش صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه 330 ميليارد تومان و سرمایه گذاری ارزي 123 میلیون یورو آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شركت پتروشیمی فجر در سال 1377 طبق مصوبه هيئت دولت در شوراي عالي مناطق ويژه اقتصادي و تائيد شركت ملي صنايع پتروشيمی ايران تاسيس و عمليات شمع كوبي از اسفندماه 1378 آغاز شد.

همچنین اولين راه اندازي سرويس هاي جانبي در پائيز 1381 شروع و تا زمستان سال 1382 تمام واحدهاي يوتيليتي در سرويس قرار گرفت .حجم سرمايه گذاري ارزي اين شركت حدود 550 ميلون ريال بوده است كه با توجه به احداث طرحهاي توسعه حدودا 440 ميليون دلار به مبلغ ارزي اضافه مي شود.

طبق این گزارش؛ مجتمع پتروشيمي فجر و واحد پساب شماره يك در سايت 4 طرح توسعه فاز 2 و واحد پساب شماره 2 در سايت 2 و انبار كالاي پروژه در سايت 1 منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي شركت هاي پتروشيمي و ساير مشتريان يوتيليتي در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي احداث شد.

شركت پتروشيمي فجر بمنظور توليد و توزيع سرويسهاي جانبي شامل : برق و بخار اكسيژن نيتروژن آرگن آبهاي صنعتي و تصفيه پساب هاي صنعتي در سايت 4 منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي واقع در شمالغربي خليج فارس مجاورت خور موسي و به فاصله 5 كيلومتري بندرامام خميني (ره) قرار گرفته است . اين شركت از آنجا كه بعنوان قلب تپنده منطقه ويژه اقتصادي ناميده ميشود از نقش مهمي در توليد و توزيع سرويسهاي جانبي براي شركتهاي فرآيندي منطقه برخوردار ميباشد چراكه هدف پتروشيمي فجر توليد مستمر و توسعه پايدار در سرويس دهي بموقع و مورد اعتماد در اين منطقه است.

در ادامه حسین شهریاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از افتتاح پروژهای سرمایه گذاری و صنعتی در اين شرکت خبر داد و افزود: این پروژ ها در دو بخش صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه 330 ميليارد تومان و سرمایه ارزي 123 میلیون یورو آماده بهره برداری است.

شهریاری به واحد تصفيه آب اشاره کرد و گفت: این واحد دارای پيش تصفيه ، تصفيه‌ و مخازن می باشد که چندین محصول تولید می نماید و این محصولات شامل آب اسمز معكوس، آب بدون املاح و آب آتش نشاني است که با اعتباری بالغ بر 728 میلیارد ریال و سرمایه گذاری 80 میلیون یورو در مدت زمان سه سال با همکاری بخش خصوصی به بهره برداري رسيد و در آینده نزدیک افتتاح رسمي خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این واحد، آب صنعتی مورد نیاز شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی تامین می گردد.

حسین شهریاری در ادامه به واحد جدا سازی هوا در این شرکت اشاره کرد و افزود: این پروژه در مدت 36 ماه و سرمایه گذاری 43 میلیون یورو با همکاری کنسرسیوم داخلی و خارجی در اردیبهشت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

گفتني است توليدات اين واحد، هواي فشرده، نيتروژن و اكسيژن مايع و گازي مي باشد كه جهت تامين نياز مصارف صنايع پايين دستي پيش بيني شده است.

برچسب ها: پتروشیمی ، نفت ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار