وزیر امور خارجه فرانسه به منظور اطمینان دادن به مقامات مالی درباره اینکه فرانسه قصد ندارد «یک شبه» نیروهای خود را از این کشور آفریقایی خارج کند، به مالی رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ لوران فابیوس با مقامات نظامی و تایمن کولیبالی وزیر امور خارجه مالی دیدار کرد.وی قرار است با دینکوندا ترائوره رئیس جمهور مالی نیز درباره جدول زمانی عقب نشینی نیروهای فرانسه از این کشور آفریقایی در پایان ماه آوریل و حرکت دادن مالی به سمت برگزاری انتخابات در ماه ژوئیه گفتگو کند.

فابیوس بعد از نشست با کولیبالی گفت: جامعه بین المللی شما را زیرنظر دارد. بازگرداندن امنیت امری ضروری است اما احیا گفتگوهای دموکراتیک نیز بسیار مهم است. این وظیفه برعهده شماست.

فرانسه در ماه ژانویه در اقدامی با هدف جلوگیری از پیشروی شورشیان در شمال مالی به سمت باماکو، چهار هزار نیرو به مالی اعزام کرد.پاریس در حال آماده کردن مقدمات برای واگذاری این ماموریت به 6300 نیروی آفریقایی تحت حمایت سازمان ملل متحد در هفته های آینده است.فابیوس به خبرنگاران گفت: من به شرکایم می گویم که ما قصد نداریم یک شبه مالی را ترک کنیم.

وی افزود یکی دیگر از اهداف سفر وی ترغیب سیاستمداران مالی به آغاز روند آشتی بین شمال و جنوب و سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئیه است.وی ادامه داد تصمیمات سیاسی برای برگزاری این انتخابات در ماه ژوئیه قبلا گرفته شده است.وزیر امور خارجه فرانسه گفت: به لحاظ فنی و سیاسی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئیه ممکن است.

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: فابیوس ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار