شرکت "فيسکر آتوموتيو" که سازنده خودروهاي برقي پيشرفته است و ماه هاست مشکلات مالي دارد، روز جمعه اعلام کرد 75 درصد نيروي کار خود را اخراج مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، دولت آمريکا به منظور تشويق به توسعه انرژي سبز، بر اين شرکت مستقر در کاليفرنيا تمرکز کرده و وام هايي در اختيار اين خودروساز قرار داده بود.
اين شرکت در بيانيه اي اعلام کرد: در چند ماه گذشته، فيسکر آتوموتيو در حال بررسي راه حل هاي راهبردي بوده است که به اين شرکت اجازه مي دهد چالش هاي مالي فعلي خود را پشت سر بگذارد.
در اين بيانيه خاطر نشان شده است: تلاش هاي ما به منظور دستيابي به يک ائتلاف يا مشارکت راهبردي به طور جدي ادامه دارد ولي متاسفانه  به نقطه اي رسيده ايم که کاهش قابل توجه نيروي کار ما، لازم شده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است که تا پايان روز جمعه، فيسکر فقط تقريبا بيست و پنج درصد نيروي کار خود را حفظ خواهد کرد.
فيسکر در سال 2007 توسط هنريک فيسکر طراح سابق شرکت هاي بي ام دابليو و استون مارتين و برنهارد کوهلر بازرگان آلماني در جنوب ايالت کاليفرنيا، تاسيس شد. فيسکر در اوايل ماه مارس از اين شرکت جدا شد.
اين شرکت، پاييز گذشته حدود سيصد خودروي خود را بر اثر سيل ناشي از طوفان سندي در سواحل شرقي آمريکا از دست داد و با چندين عرضه کننده محصولات خود مشکل داشت.
چندين رسانه به تازگي از گفتگوهايي براي اعلام ورشکستگي اين شرکت خبر داده بودند ولي فيسکر از اظهار در اين خصوص خودداري کرده بود.







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار