فرماندار و رییس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز گفت: نوروز امسال به همت همه اعضای ستاد تسهیلات سفر، خاطراتی خوش در ذهن تمام مسافرانی که شیراز را به عنوان مقصد انتخاب کرده بودند، حک شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، جواد زرین کلاه در تشریح عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر در نوروز 92، در شیراز، افزود: مطلوبیت عملکرد را می‌توان از سطح رضایت‌مندی مردم و مسافرانی که به حرم سوم اهل بیت(علیهم السلام) سفر کرده بودند، به خوبی دریافت.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افزایش 25 درصدی ورود مسافران به شیراز بودیم، گفت: در بخش اسکان زائران و میهمانان نوروزی در شیراز شاهد یک انسجام و هماهنگی مطلوب و جلب رضایت حداکثری مسافران عزیز بودیم.

فرماندار شیراز اطلاع رسانی، تامین امنیت، وضعیت پاکیزگی شهر، راهنمایی مسافران، ترافیک معابر، تسهلات در نظر گرفته شده برای مسافران، نظم و انضباط و آمادگی نیروهای حاضر در بخش‌های مختلف را امسال مثال‌زدنی دانست و گفت: ارایه خدمات به زائرین و مسافران نوروزی در دو بخش شهری و روستایی دنبال شد.

او اضافه کرد: در طول ایام نوروز 5 قاضی کشیک توسط دستگاه محترم قضایی به صورت آماده باش‌، تعداد 72 درمانگاه‌، 33 بیمارستان‌، 59 داروخانه شبانه‌روزی‌، 5 مرکز واکسیناسیون‌، 30 پایگاه اورژانس‌، 17 پایگاه آتش‌نشانی، 5 پست هلال احمر در مبادی ورودی شهر، 40 اکیپ بازرسی شامل 3 نفر در هر اکیپ به منظور نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و اکیپ‌های بازرسی ویژه رستوران‌ها و دیگر غذاخوری‌های شهرستان به خدمات رسانی نوروزی به همراه کشیک بانک‌ها و 3 شعبه کشیک بیمه ایران مشغول بودند.

وی از انجام بیش از 60 هزار بازرسی به منظور نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: حدود 2 هزار پرونده به ارزش ریالی بیش از 5 میلیارد ریال تشکیل و 42 مورد تخلف گرانفروشی نیز در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها گزارش و رسیدگی شد.

زرین کلاه با بیان اینکه علاوه بر پخت معمول نانوایی‌ها در ایام نوروز تعداد 84 نانوایی نیز به صورت شبانه‌روزی نان مورد نیاز زائرین و میهمانان نوروزی را بر عهده داشتند، برپایی جشنواره ملی عشایر، برپایی 70 غرفه صنایع دستی، اجرای نماشنامه های بومی و محلی، برگزاری تئاتر کودک در 20 تالار شهر و برپایی مسابقه های متعدد را از جلمه اقدامات فرهنگی برشمرد.

او با اشاره به ایجاد خیمه‌های معرفت در اماکن مختلف فرهنگی، تاریخی و مذهبی، از اجرای برنامه‌های متناسب با ایام مختلف در طول دو هفته اول سال جدید به عنوان فعالیت‌های خوب ستاد تسهیلات سفر یاد و اضافه کرد: اجرای طرح معراج بهار در 20 میدان شهر، برپایی غرفه‌های مشاوره، مسابقه‌های متنوع از جمله نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها، کمپ‌ها و مکان‌های اسکان نوروزی و اجرای دیگر برنامه‌های فرهنگی در طول ایام نوروز انجام شد.

فرماندار شیراز با تصریح اینکه امسال شاهد رشد 12 درصدی اسکان مسافران نوروزی در این کلانشهر بودیم، گفت: بی تردید میزبانی شایسته‌ای در شیراز انجام شد.

رییس ستاد تسهیلات سفر شیراز همچنین به اقدامات انجام شده قبل از سال جدید نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قبل از آغاز تعطیلات، با هماهنگی‌های انجام شده، معتادان پرخطر و متکدیان از سطح شهر جمع آوری و به مرکز نگهداری و درمان معتادان و اردوگاه هدایت، منتقل شدند./ع

برچسب ها: میهمان ، نوروزی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.