مدیر اداره سلامت منطقه 6 از برگزاری ویژه برنامه های متنوع پزشکی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی با شعار فشارخون به مناسبت هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اسماعیلی، با بیان این که در هفته سلامت، در پارک لاله دهکده سلامت دایر خواهد شد، افزود: اداره سلامت منطقه از 18تا 24 فروردین ماه، در پارک لاله دهکده سلامت را با برپایی غرفه هایی با محوریت فشارخون دایر می کند.در اولین روز هفته سلامت زنگ سلامت با حضورشهردار منطقه و همچنین در17 محله دیگر با حضور شهرداران نواحی زده خواهد شد.
 
مدیر اداره سلامت منطقه 6 خاطر نشان کرد: هر روز متناسب با شعارهای روزانه هفته سلامت کارگاه های آموزشی در سطح مدارس، خانه های سلامت، مساجد منطقه دایر می شود.
 
وی اضافه کرد: به مناسبت دومین روز هفته سلامت نیز با شعار فشارخون، تغذیه سالم و امنیت غذایی، مراسم صبحانه سالم و جشنواره غذا در سطح مدارس و خانه های سلامت محلات 18 گانه تدارک دیده شده است. از دیگر برنامه ها برگزاری تورهای تفریحی آموزشی کانونهای محلی به همراه آموزش، مشاوره و چکاپ پزشکی، غربالگری فشارخون و اجرای 25 نمایش با موضوع فشار خون در سطح مدارس، ادارات منطقه و پارک لاله است.
 
اسماعیلی از راهپیمایی و ورزش همگانی با همکاری اداره تربیت بدنی منطقه از میدان ولیعصرتا پارک لاله خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر راهپیمایی، همایش بزرگ منطقه ای تحت عنوان رابطه فشارخون با بیماری های قلبی وعروقی و کلیوی نیز در این هفته درنظرگرفته شده است.
 
وی افزود: از دیگر برنامه های این هفته می توان به برگزاری مسابقات نقاشی، خوشنویسی، مقاله، جمله نویسی و... با موضوع فشارخون، اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد در سطح مدارس و مهدهای کودک منطقه، همچنین غربالگری فشارخون و ارجاع بیماران به مراکزپزشکی درسطح مساجد محلات، مسابقات ورزشی، تهیه و توزیع اقلام آموزشی، چکاپ پزشکی با حضور متخصص عمومی در سطح خانه های سلامت و.... اشاره کرد.
 
اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: پایگاه غربالگری فشارخون در نماز جمعه واقع در دانشگاه تهران، تره بارجلال آل احمد – تره بارتوانیر، مترو هفت تیر، پایانه بی آرتی انقلاب و پایانه بیهقی ( خانه سلامت مسافر) نیز در این هفته دایرخواهد شد.
 
مدیر اداره سلامت درخاتمه گفت: اختتامیه هفته سلامت با شعار فشارخون، بیماریابی، درمان و پیشگیری ازعوارض روز شنبه 24 فروردین ماه درپارک لاله برگزار خواهد شد. /ز

برچسب ها: دهکده ، سلامت ، لاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار