پایه‌های نظام انقلاب اسلامی فرهنگی است و ریشه در اسلام ناب محمدی دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در آیین افتتاح مجتمع سینمایی شاهین طلایی در شاهین‌شهر اصفهان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از جهات مختلف دارای اهمیت فراوانی است که باید به آن اهتمام ورزید.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ شیعه پس از حکومت امام علی (ع) و چند بعد ماه حکومت امام حسن (ع)، شیعه موفق به تشکیل حکومت نشد و مورد مظلومیت واقع شد.

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان ذخیره شیعیان قیام کرد و در بهت و ناباوری دنیای شرق و غرب توانست یک نظام اسلامی مبتنی بر دستورات اسلام را پیاده و آرمان‌های آن‌را در جهان تحقق بخشد.

وی گفت: امروز پیام انقلاب اسلامی سبب ایجاد موجب بیداری جهان اسلام در تمام سطح منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه پایه‌های انقلاب اسلامی فرهنگی است، تاکید کرد: همین پایه‌ فرهنگی انقلاب، برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام ملکیان تصریح کرد: ریشه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را می‌توان در مساجد، حوزه‌های علمیه و کانون‌های فرهنگی و هنری اسلامی برای جوانان و نوجوان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: باید برای حفظ این نظام برگرفته از اسلام که خون هزار شهید آن‌ را آبیاری کرده است از همه ظرفیت‌ها بهره برد و بی‌شک توجه به مراکز فرهنگی و مذهبی می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی از مهم‌ترین واجبات است، افزود: بی‌شک رسیدگی به مشکلات مراکز فرهنگی و رونق آن‌ها و همچنین حل کردن آن، عمل به واجبات است./ج1

برچسب ها: اسلام ، انقلاب ، رونق ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.