ديدار تیم های فوتبال داماش گیلان و پرسپولیس امروز ساعت 17 در جوي خاص و پر التهاب در مرحله نيمه نهایی جام حذفی آغاز شد و این بازی بعد از 120دقیقه تلاش با حساب یک بر یک به ضربقات پنالتی کشیده شد و پرسپولیس درنهایت توانست با پیروزی در ضربات پنالتی راهی فینال شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تيم هاي فوتبال داماش گيلان و پرسپوليس تهران امروز ساعت 17 در مرحله نيمه نهايي جام حذفي در ورزشگاه عضدي رشت به مصاف هم رفتند.
دو تيم داماش و پرسپوليس به دليل درگذشت مادر گرامي مهدي مهدوي کيا، کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس يک دقيقه سکوت کردند.

حضور امیر عابدینی به عنوان مدیر عامل باشگاه داماش گیلان دیدار این تیم مقابل پرسپولیس را به کانون توجهات تبدیل کرده است.

عابدینی در دهه 70 و اوایل دهه 80 مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بود و به واسطه قهرمانی هایی که در لیگ و جام حذفی به دست آورد، او را باید پر افتخار ترین مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بدانیم مدیری که قواعد و جنگ های روانی فوتبال را بسیار خوب بلد است و می تواند از ابزارهایی که در اختیار دارد، به خوبی استفاده کرده و بسیاری از معادلات را به سود خود و مجموعه ای که تحت اختیار دارد، عوض کند. در سوی دیگر هم محمد رویانیان قرار دارد که امروز مدیرعامل باشگاه بزرگ و پر طرفدار پرسپولیس است، مدیری که در زمان حضورش در این مجموعه نشان داده که اعتبار و شخصیت پرسپولیس و هویت هواداران این باشگاه بیش از هر چیزی برایش اهمیت دارد و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد که منافع پرسپولیس پایمال شود. رویانیان در این مدت با تمام توان و نفوذ خود تلاش کرده تا پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برساند اما در آستانه دیدار حساس و سرنوشت ساز با داماش گیلان در نیمه نهایی جام حذفی اتفاقاتی رخ داده که رویانیان سکوت را جایز ندانسته و در مورد تحرکات میزبان حرفهایی را به زبان آورده است.

رشت امروز کانون توجه علاقمندان به فوتبال است جایی که قرار است حریف سپاهان در فینال جام حذفی مشخص شود اما این دیدار در جوی ملتهب برگزار خواهد شد چرا که به هنگام تمرین پرسپولیس در ورزشگاه عضدی رشت عده ای از هواداران داماش علیه پرسپولیسي ها فحاشی کردند و تمرین این تیم را تحت تاثیر قرار داد اما ماجرا به همین جا ختم نشد چرا که در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی هم بر خلاف حرف همیشگی، افشین ناظمی به عنوان سرمربی داماش که میزبان این دیدار است قبل از یحیی گل محمدی صحبت کرد که در همین اتفاق باعث شد سرمربی پرسپولیس در این کنفرانس شرکت نکند حالا در چنین جوی جبهه گیری مدیر عاملان دو باشگاه هم وجود داشت و شرایط از آنچه که بود ،‌سخت تر شده است.

امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش قبل از این دیدار ناکامی های پرسپولیس با رویانیان را به زبان آورد که این مسئله باعث موضع گیری مدیرعامل پرسپولیس شد. اما عابدینی که این جور جنگ های رسانه ای را خوب بلد است، در مصاحبه ای اعلام کرد که رویانیان طبق معمول معنای صحبت های من را درک نکرده و مثل همیشه که مصاحبه ها را به زحمت می خواند، این بار هم همانطوری این حرف ها را خوانده و هرچه به ذهنش آمده گفته است، احتمالاً عصبانی اش هم کرده اند. من گفتم پرسپولیس ناکام است مگر فحش داده ام؟ ناکامی که فحش نیست، رویانیان به جای اینگونه اظهارنظرها به فکر تیمش باشد که هوا پس است!

رویانیان که در گذشته هم نشان داده در چنین مسائلی کوتاه نمی آید و تمام قد از تیمش و منافع باشگاه و هواداران پرسپولیس دفاع می کند، واکنش نشان داد و اعلام کرد که عابدینی هوا را با چشمان خودش دیده و از نظر ایشان هوا پس است!

آقای عابدینی! شما به جای اینکه قبل از بازی به این مهمی بیایی درباره داوری صحبت کنی، به فکر فوتبال پاک باش! این بی حرمتی ها و هتاکی ها به تیم مقابل درست نبوده و رسم مهمانداری هم این نیست. شما دروازه تیم ما را باز نگه داشته ای و پشت سر هم شوت می زنی، این کارها چه معنی می دهد؟!

دیدار پرسپولیس و داماش قبل از اینکه درون زمین آغاز شود، در خارج از میدان به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده و در سطوح بالای مدیریتی طرفین یکدیگر را کوبیده اند. حالا و در چنین جو ملتهبی شاگردان ناظمی و گل محمدی باید رو در روی یکدیگر قرار بگیرند و این دیدار مهم و سرنوشت ساز شرکت کنند. بدون تردید اتفاقات قبل از بازی روی کیفیت فنی این دیدار تأثیر خواهد گذاشت، چراکه بازیکنان ایرانی حساس هستند و نمی تواند بدون توجه به چنین اتفاقاتی دنبال ارائه بازی خودشان در درون زمین باشند و به همین دلیل نباید در دیدار امروز ورزشگاه عضدی شهر رشت منتظر یک بازی زیبا و تماشاگر پسند باشیم چراکه علاوه بر جنگ های لفظی و تحرکات میزان قبل از بازی، حساسیت این دیدار هم مزید بر علت خواهد شد تا بازیکنان نتوانند در حد نام و اعتبار خود ظاهر شوند.

دیدار امروز داماش و پرسپولیس تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد و فینالیست جام حذفی مشخص می شود.

در انتها باید به زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی شهر رشت هم اشاره کنیم که به نگرانی و دغدغه بزرگ پرسپولیسی ها تبدیل شده است، بازیکنان تیم فوتبال داماش در همین زمین تمرین و بازی می کند اما پرسپولیسی ها به چمن مصنوعی چندان عادت ندارند و همین مسئله می تواند برای یحیی گل محمدی و شاگردانش در این بازی بزرگ و حساس دردسرساز شود.
مهدوی کیا به رغم مشکلات روحی فراوان برای روحیه دادن به بازیکنان در رختکن تیم فوتبال پرسپولیس حضور یافت.
** بازی ساعت 17 در ورزشگاه شهید عضدی رشت آغاز شد.
ترکیب داماش: حسن رودباریان - محمدرضا مهدوی - محمد آبشک - مرتضی ابراهیمی - مصطفی حاجتی - حسین کوشکی - ابوذر رحیمی - محمد مختاری - ابوالفضل حاجی زاده - حسین ابراهیمی - علیرضا جهانبخش
ترکیب پرسپولیس: نیلسون کوریا - محسن بنگر - سیدجلال حسینی - حسین ماهینی - امیرحسین فشنگچی - مارکو پروویچ - غلامرضا رضایی - میثم نقی زاده - ولاتکو - کریم انصاری فرد - رضا حقیقی
کریمی به شدت از سوی هواداران پرسپولیس و داماش مورد تشویق قرار گرفت.
داماشی ها به شدت برعلیه رویانیان شعار می دهند و نکته جالب توجه عدم توجه مسئولان داماش نسبت به توهین ها علیه مدیرعامل پرسپولیس می باشد.
سعید شیرینی به نشانه اعتراض به سوی هواداران داماش دست بلند کرد تا از فحاشی ها برعلیه رویانیان جلوگیری کند.
حدود 1700 هوادار پرسپولیس در ورزشگاه حضور د ارند.
هنگامی که سرخپوشان پا به توپ می شوند، هواداران داماش برای برهم زدن تمرکز بازیکنان پرسپولیس صدای خود را بلند می کنند و سوت می زنند.
نیمه اول بازی بدون گل به پایان رسید.
مهدي تاج در ورزشگاه حضور دارد.
محمد مختاري از تيم داماش دقيقه 56 کارت زرد دريافت کرد.
علي کريمي براي پرسپوليس در دقيقه 62 به زمين بازي آمد و جايگزين مارکو پروويچ شد.
در دقيقه 64 ابولفضل حاجي زاده از تيم داماش زمين بازي را ترک کرد و امين متوسل زاده جانشين وي شد.
تيم داماش در دقيقه 70 توسط امين متوسل زاده به اولين گل رسيد.
دقيقه 73 محمد نوري  و هادي نوروزي براي پرسپوليس جانشين رضا حقيقي وئ ولاتکو شدند.
دقيقه 83 محمد نوري گل تساوي را براي پرسپوليس به ثمر رساند.
دقيقه آخر بازي بازيکنان 2 تيم با يکديگر درگير شدند که با وساطت مظفري زاده قائله خاتمه پيدا کرد.
90 دقيقه بازي با تساوي يک يک خاتمه پيدا کرد و بازي به وقت اضافه کشيده شد.
در وقت اضافه اول توپی از خط دروازه ها نگذشت.
افشین چاوشی در 117 به جای محمدرضا مهدوی برای داماش وارد زمین شد.
یازی در وقت اضافه دوم هم با تساوی تمام شد تا تکلیف فینالیست این دورهجام حذفی در ضربات پنالتی معلوم شود.
هادی نوروزی اولین پنالتی را برای پرسپولیس به گل تبدیل کرد.
ابوذر رحیمی اولین پنالتی داماش را برخلاف حرکت نیلسون زد اما توپ به تیر دروازه خورد و گل نشد.
در ادامه ماهینی، حسینی، کریمی، و انصاری فرد پنالتی ها را برای پرسپولیس به گل تبدیل کردند تا گلهای آبشک، چاووشی و ابراهیمی برای داماش بی ثمر بماند.
پرسپولیس با این برد به فینال جام حذفی راه پیدا کرد و حریف سپاهان شد.

حاشیه های پس از بازی:

یگان ویژه به داد پرسپولیس رسید! / حمله به هتل محل اقامت سرخپوشان و ضرب و شتم هواداران پرسپولیس

در پایان دیدار پرسپولیس و داماش بیش از 70 تن از تماشاگران تیم داماش به هتل کادوس، هتل محل اقامت سرخپوشان حمله ور شده و با سنگ و اشیاء متفرقه این هتل را سنگ باران کرده و خساراتی را به بار آوردند.

آنها همچنین به تعدادی از هواداران پرسپولیس که برای تشکر از بازیکنان به هتل کادوس رفته بودند حمله ور شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و حتی به گفته برخی مسئولان باشگاه به چند هوادار با چاقو حمله ور شدند.

صحنه های بسیار تاسف برانگیز و تلخی مقابل هتل محل اقامت سرخپوشان رقم خورد که قطعا از سوی باشگاه پرسپولیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یگان ویژه نیروی انتظامی شهرستان رشت تلاش بسیاری کرد تا مانع از رقم خوردن اتفاقاتی بدتر از این شود. یگان ویژه با اقدامات ضربتی خود تماشاگران خشمگین و عصبانی داماش را در نهایت متفرق کردند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
agha
۲۳:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
واقعا برای هواداران داماشی متاسفم.....
آخرین اخبار