واقفان خیر اندیش در سراسر کشور از ابتدای فروردین، سال جدید خود را با وقف آغاز کردند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مردم نیک اندیش و خیر کشورمان امسال را نیز همانند سال گذشته در جهت احیای سنت حسنه وقف با مشارکت جدی خود در سراسر کشور بهار 92 را نیز وقف دارایی های خود آغاز کردند.

 و از طرف دیگر با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری ارتقای بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه زمینه ساز حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی عنوان کرد و فعالیت های خود را در این عرصه برنامه ریزی کرده اند.

 در این زمینه حجت الاسلام و المسلمین احمدشرفخانی معاون  امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت 92 وقف در کشوراز ابتدای امسال خبر داد و گفت: واقفان خیراندیش در فروردین92 وقف های خود را با نیات مختلفی از جمله کمک به ترویج و توسعه موسسات قرانی، عزاداری امام حسین و سایر ائمه و معصومین بوده است.

 وی با اشاره به برخی از وقف های جدید طی سال جدید یادآور شد: وقف 3 هکتار باغ به ارزش 4 میلیارد و پانصد میلیون ریال در شهرستان خوی، وقف 210 متر مربع زمین در محمد شهر کرج به ارزش دو میلیارد ریال به نیت ساخت حسینه و نشر معارف اسلامی از جدید ترین وقف های صورت گرفته طی فروردین سال جاری است.

 بنابر این گزارش از ابتدای سال جدید تهرانی ها نیز در این سنت حسنه سهیم شده اند و یک واقف خیراندیش تهرانی 4 باب آپارتمان در قیطریه را وقف دانش آموزان بی بضاعت بروجردی کرد.

براین اساس ارزش این وقف که در نخستین روزهای سال 92 توسط اصغر ابراهیمی انجام شده، 40میلیارد ریال برآورده شده است.

 یادآور می شود: سایر استان های کشور نیز در این اقدام خداپسندانه از ابتدای امسال شرکت کرده و اقبال خوبی نسبت به آن بوده است./ز

گزارش از: خدیجه پرورش

برچسب ها: کشور ، وقف ، فروردین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار