رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران از صدور محصولات ايراني به 160 کشور خبر داد و گفت: اولويت هاي واردات کالا با ارز مرجع تغيير نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد صافدل افزود: اولويت اول و دوم واردات شامل کالاهاي اساسي و دارو و مواداوليه توليد داروست که همچنان با ارز مرجع صورت مي گيرد.
وي گفت: در سال حماسه اقتصادي و حماسه سياسي افزايش تنوع سبد صادرات غيرنفتي، افزايش صادرات کالاهاي داراي ارزش افزوده بالا و همچنين کاهش خام فروشي در اولويت است و براي ماندگاري در بازار هدف و پايداري صادرات تلاش مي کنيم.
صافدل افزود: در اواخر سال گذشته واردات برنج باتوجه به توليدات داخلي و بازار اين محصول از اولويت يک خارج شد و مرزنشينان هم از تخفيف خاص برخوردار هستند و نيازي به اختصاص ارز مرجع ندارد.
وي گفت: بقيه اولويت هاي 3 تا 9 از طريق مرکز مبادلات ارزي تامين مي شود و اولويت 10 ثبت سفارش نمي شود که در اين اولويت عمده کالاها توليد مشابه دارد يا شدت نياز آن کمتر است.
رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران افزود: کيفيت اقتصادي صادرات کالاهاي غيرنفتي در سالهاي اخير به شدت به سمت ارزش افزوده بالاتر رفته است و با دوره هاي قبلي به هيچ وجه قابل مقايسه نيست./س
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، واردات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار