معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در ایام نوروز امسال 138 میلیون نفر جابجایی در کشور انجام شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارمشهد شهریار افندی زاده  در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی خراسان رضوی در مشهد، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از 11درصد رشد برخوردار است.

وی اظهارکرد : در این مقطع زمانی در مجموع 61 میلیون نفر از طریق جاده ای ، هوایی، دریایی و ریلی در سطح کشور جابجا شدند که در بخش هوایی بیش از یک میلیون نفر ، دریایی بالغ بر چهار میلیون نفر ، جاده ای بیش از 53میلیون نفر و ریلی افزون بر دو میلیون نفر جابجا شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : مابقی این جابجایی ها از طریق وسائط نقلیه شخصی در سطح کشور انجام شد.

وی افزود : قرار شد که امسال 94 درصد ترددها از طریق جاده های کشور صورت گیرد و لذا 1400 اکیپ راهداری ، دو هزار گشت راهداری و 11هزار راهدار به تسهیل در رفت و آمد هموطنان در ایام نوروز کمک کردند.

افندی زاده اظهارکرد : امسال پنج میلیون پیش فروش بلیت در بخش حمل و نقل جاده ای صورت گرفت به طوری که مسافران بدون معطلی در پایانه های مسافری، سفر خود را انجام دادند و علاوه بر آن در پایانه های هوایی و ریلی نیز خدمات خوبی به مسافران ارایه شد.

وی بیان کرد: در بخش تردد های جاده ای امسال بیشترین تردد ها در استانهای گیلان ، فارس ، اصفهان ، خراسان رضوی ، تهران و البرز صورت گرفت و مصرف بنزین روزانه کشور به 100 میلیون لیتر رسید./ع

برچسب ها: ایام ، نوروز ، جابجایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.