استاندار کرمانشاه در ادامه سفر کاری یکروزه به شهرهای غربی استان کرمانشاه، از مراجل اجرایی احداث خط انتقال شبکه اصلی سد مخزنی زاگرس گیلانغرب بعنوان بزرگترین سد قوسی خاکی خارج از بستر کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه حجت اله دمیاد گفت : با تکمیل این طرح، آب بصورت ثقلی با لحاظ ضوابط و شرایط قانونی به کشاورزان واگذار می شود.

وی افزود: در مجموع 400 هکتار از یک هزار و 600 هکتار اراضی خط انتقال یک و 2 تحت پوشش شبکه اصلی انتقال آب سد زاگرس، تا پایان اردیبهشت امسال به کشاورزان این منطقه از سوی امور آب استان واگذار خواهد شد.

دمیاد گفت: سد زاگرس بمنظور رفع مشکل کشاورزی منطقه و برون رفت وضع موجود با توجه به کاهش نزولات جوی از محل احداث سد تا کیلومتر 11 به سمت قصرشیرین، آب بصورت ثقلی و سنتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که با اجرای مصوبه واگذاری آب به کشاورزان، بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی این محدوده از نعمت آب سد برخوردار می شوند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در زمان تکمیل شبکه فرعی انتقال آب به اراضی مذکور، با انعقاد قرارداد فی مابین با کشاورزان ضمن لحاظ شرایط قانونی، تخفیف ویژه ای در نرخ آب بها برای مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود./ع



برچسب ها: کرمانشاه ، احداث ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.