استاندار خوزستان گفت: سال‌گذشته سال آزمايش و آغاز طرح توسعه كشاورزي بود و امسال براي اجرايي شدن طرح‌هاي مصوب، موانع و مشكلات اين طرح‌ها، به‌ويژه طرح‌هاي بزرگ بايد بررسي و رفع شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه كشاورزي كه روز گذشته در محل استانداري برگزار شد، عنوان‌كرد: با توجه به نام‌گذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، مديران، مسوولان و مردم بايد تحولي حماسي در بخش اقتصادي كشور به وجود بياورند.

وي افزود: معاونت برنامه‌ريزي استانداري، جهاد كشاورزي و فرمانداران شهرستان علاوه بر كارگروه استاني و شهرستاني بايد يك كارگروه مشكل‌يابي تشكيل و تا پايان هفته جاري به تفكيك شهرستان‌ها گزارش دهند.


حجازي اظهاركرد: مرحله سوم اعتبارات طرح توسعه كشاورزي تا پايان هفته جاري ابلاغ مي‌شود و به همين منظور از فرمانداران انتظار مي‌رود افراد جديد را جهت ثبت‌نام در سامانه طرح‌هاي كشاورزي شناسايي و معرفي كنند.

استاندار خوزستان بر پرورش گاوميش‌داري در هويزه تاكيدكرد و گفت: با توجه به اين‌كه تعداد گاوميش‌ها در اين شهرستان زياد است بايد با ايجاد گاوميش‌داري صنعتي توليد لبنيات را افزايش داد و اشتغال زيادي از اين طرح‌ها ايجاد كرد.

همچنين كيخسرو چنگلوايي، رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان عنوان‌كرد: از ابتداي تشكيل كارگروه كشاورزي تاكنون هشت هزار و 532 طرح به ارزش 831 ميليارد تومان به تصويب رسيده كه 16 درصد بيش از تسهيلات مصوب و ابلاغ شده براي استان است.

وي افزود: تعداد طرح‌هاي معرفي شده به بانك‌هاي عامل نيز 777 طرح به ارزش 722 ميليارد تومان است. همچنين تسهيلات 5 هزار و 147 طرح به ارزش 247 ميليارد تومان پرداخت شده كه معادل 34 درصد كل تسهيلات خوزستان است./ع
برچسب ها: بررسی ، مشکلات ، موانع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.