رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کمبود پزشک متخصص و نیاز مبرم مراکز درمانی این استان به پزشکان متخصص، طی سال گذشته، 30 پزشک متخصص جذب مراکز درمانی این استان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:دکتر رضا ایمانی به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت افزود:از این تعداد، 20پزشک متخصص در رشته های مختلف برای مراکز درمانی به خصوص بیمارستان های استان چهارمحال و بختیاری جذب شده اند.
وی تصریح کرد: 10 متخصص رشته دندانپزشکی نیز برای کلینیک تخصصی دندانپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در چالش تر شهرستان شهرکرد به کار گرفته شدند.
ایمانی گفت:هم اکنون کلینیک تخصصی امام علی (ع)شهرکرد، در تمامی تخصص ها یک یا چند پزشک دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری افزود: این استان به 70 پزشک متخصص دیگر در رشته های مختلف نیاز دارد.
ایمانی افزود:برای رفع این مشکل در حال حاضر، برخی پزشکان متخصص در مراکز درمانی یک روز در میان به بیماران خدمات ارائه می دهند.
وی تصریح کرد:با فارغ التحصیل شدن برخی دانشجویان رشته پزشکی، مشکل کمبود پزشک در سطح این استان تا حد زیادی برطرف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته بیش از دو میلیارد ریال تجهیزات دندانپزشکی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران، برای کلینیک دندانپزشکی چالش تر شهرکرد خریداری شد.
ایمانی گفت: به رغم کمبود دارو و گرانی تجهیزات جراحی، طی سال گذشته جراحی قلب باز در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد و 12تخت ای سی یو به تخت های بخش ویژه مراکز درمانی استان اضافه شد.
وی تصریح کرد:با توجه به نیاز و اهمیت توسعه بخش مراقبت های ویژه سعی می شود این بخش از لحاظ کمی و کیفی، امسال ارتقاء یابد.
ایمانی افزود: برای ایجاد 10 داروخانه جدید در این استان نیز مجوز صادر شده است.
سازمان جهانی بهداشت هر ساله با توجه به شیوع بیماری ها، شعاری را در هفته سلامت مطرح می کند که امسال با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر، فشار خون را جدی بگیرید، به عنوان شعار این هفته انتخاب شده است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.