چغاله بادام اين ميوه بهاري به غير از خوشمزگي مواد مفيد و مغذي براي بدن ما دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،چغاله بادام كلسيم و ويتامينC دارد، البته به مقدار اندك. در گذشته از اين ميوه براي درمان زخم‏هاي گوارشي استفاده مي‏كردند. چغاله بادام منيزيم هم دارد كه در آرامش اعصاب نقش مهمي بازي ميكند. ويتامين E موجود در چغاله بادام براي سلامت پوست و مو هم مفيد است اين ميوه علاوه بر همه اين موارد، تقويت كننده معده است، لثه و ريشه دندان را تقويت ميكند و براي رفع خشكي دهان هم مفيد است.

چغاله بادام تركيبات اسيدي ويژه اي دارد كه وجود آنها در معده از آسيب رسيدن به بافت معده و بروز سرطان جلوگيري ميكند. البته اين نكته را درنظر داشته باشيد كه اين ميوه خوش طعم بهاري از نظر ويتامينC كامل نيست.

اگر چغاله بادام را به اندازه بخوريد و نكات بهداشتي در مورد شيوه مصرف آن را رعايت كنيد مي توانيد از فوايد مهم آن مثل جلوگيري از گرفتگي عضلات بهره مند شويد. اين ميوه سبز رنگ كه در واقع بادام كال و نارس است سرشار از كلروفيل است. كلروفيل در بدن ما در مسير كانال گوارشي به توليد منيزيم كمك بسياري ميكند. منيزيم هم در كاهش گرفتگي عضلات نقش موثري دارد. بنابراين خوردن به اندازه و متعادل چغاله بادام تا اندازهاي ميتواند به بهبود گرفتگي عضلات شما كمك كند.

به طور كلي مواد مغذي ميوه كال و نارس بادام كمتر از رسيده آن است و از نظر كلسيم، آهن و به طور كلي املاح معدني نسبت به بادام رسيده در سطح پايينتري قرار دارد. رسيده اين ميوه افراد را در برابر بيماريهايي مثل پوكي استخوان، افزايش كلسترول، كمخوني و چسبندگي رودهها محافظت ميكند اما تا وقتي كال است اين ويژگيها را ندارد.

گفتني است ،چغاله بادام هايي كه مقداري تلخي دارند حاوي مقدار بسيار كمي اسيدسيانيدريك به علاوه تركيبي از سم خطرناك سيانور هستند. بنابراين بهتر است در خوردن اين نوبرانه هاي بهاري خوشمزه احتياط كنيد چون مصرف زياد آنها احتمال مسموميت به دنبال دارد./ع



برچسب ها: چغاله ، بادام ، کلروفیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.