تشويق افراد به ويژه بزرگسالان به اندازه گيری فشار خون خود و پيروی از مشاوره و راهنمائی متخصصين و کارکنان حرفه ای مراقبت های بهداشتی يكي از ضروريات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،دبير هفته سلامت استان زنجان، با اشاره به آغاز برنامه های هفته سلامت که هر ساله از 18 تا 24 فروردين ماه برگزار می شودگفت : سازمان جهانی بهداشت هر سال يک موضوع را در الويت قرار می دهد و سلامت همگانی جامعه را برجسته می کند که امسال شعار هفته سلامت : " فشار خون بالا " در نظر گرفته شده است و اين شعار در سطح کشور در ستاد مرکزی نکوداشت هفته سلامت مستقر در وزارت بهداشت، " فشار خون را جدی بگيريم " اعلام شده است.

رحماني افزود: فشار خون بالا خطر حمله های قلبی، سکته های مغزی و نارسائی کليه را افزايش می دهد با اين وجود فشار خون بالا هم قابل پيشگيری است و هم قابل درمان داروئی و غير داروئی است و با روش هائی مثل کاهش مصرف نمک، رژيم غذائی متعادل، انجام فعاليت های بدنی منظم، حفظ وزن بدنی مطلوب و اجتناب از مصرف دخانيات می توان از فشار خون بالا پيشگيری و تحت کنترل داشت.

وي با اشاره به عناوين روزهای هفته سلامت و ارتباطات روزانه رسانه ای با متخصصين و کارشناسان، عناوين مهم برنامه های مرکز استان را اعلام و تصريح كرد: قريب 300 عنوان فعاليت و برنامه در سطح استان و شهرستان ها برگزار می شود./ع

 

برچسب ها: تسهیلات ، کنترل ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.