دانشنامه "ويكيپديا" دستگاه اطلاعات داخلي فرانسه را به واداشتن يك كاربر فضاي مجازي به حذف مقاله اش متهم كرده است. در ادامه اين اتهام آمده است كه دستگاه اطلاعاتي فرانسه بدين خاطر اين اقدام را انجام داده كه مقاله حاوي اطلاعات مخفي نظامي بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين مقاله در ماه جولاي سال 2009 ميلادي بر روي سايت ويكيپديا قرار گرفته بود و حاوي اطلاعاتي در ايستگاه رادار نظامي در جنوب فرانسه بوده است. ويكيپديا اظهار داشته كه در تاريخ 4 مارس از سوي دستگاه اطلاعات داخلي فرانسه با اين سايت تماس گرفته شده بود و در آن اين دستگاه اطلاعاتي اظهار داشته بود كه "مقاله حاوي اطلاعات طبقه بندي شده نظامي است و انتشار چنين اطلاعاتي طبق قانون كشور فرانسه تخلف محسوب مي شود." 

ويكيپديا نيز از انجام دستور دستگاه اطلاعات داخلي فرانسه سرباز زده و خواستار آن شده تا اطلاعات بيشتري در اين باره از سوي دولت فرانسه به آن سايت ارايه شود. با اين حال دولت فرانسه از ارايه اطلاعات تفصيلي تر در اين باره خودداري کرده است. در تاريخ 30 مارس دستگاه اطلاعات مخفي فرانسه با فردي كه اين مقاله را منتشر كرده بود تماس گرفته و تاكيد كرده است كه وي "از اختيارات دولتي خود سوء استفاده كرده و بايستي هرچه زودتر اين مقاله را حذف نمايد.

" وزارت كشور فرانسه اظهار داشت كه كاربر منتشر كننده اين مقاله مطالب را از روي سايت حذف كرده است. با اين حال آن وزارتخانه مدعي شده كه وي  را تهديد نكرده است و تنها او را مطلع ساخته است (!) با اين حال سايت ويكي ليكس اظهار داشته كه اين مقاله بار ديگر از سوي يك كاربر سوييسي بازنشر شده است. ويكي ليكس با انتقاد از اقدام دولت فرانسه آن را مصداق بارز "سانسور آزادي بيان" از سوي دولت فرانسه خوانده است. 

                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: ویکی پدیا ، لیکس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار