دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: هم اکنون جسد علی اسدی در شهر دیتاتی گورسک است تا علت فوت وی مشخص شود.

هادی صابری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: علي اسدي، کوهنورد ایرانی قبل از عید راهی قله 5620 متری البروس در روسیه شده بود که متأسفانه جان خود را در این کوه از دست داد و هم اکنون جسد وی در شهر دیتاتی گورسک این کشور است تا علل این حادثه بررسی شود.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: اسدی به همراه یک کوهنورد لهستانی 25-20 روز پیش در ارتفاعات این قله مفقود می شوند و فدراسیون به محض اطلاع از این موضوع و ملاقاتی که با خانواده این کوهنور د(خواهر و خواهرزاده) داشته است با دفتر امور مشترکین فدراسیون مکاتبه می کند تا از طریق وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع باشد و همزمان با این کار رایزنی هایی با اسرافیل عاشوری رئیس فدراسیون آذربایجان که رئیس کمیته جوانان فدراسیون جهانی کوهنوردی نیز است صورت می گیرد و با توجه به اینکه وی به این منطقه یعنی گرجستان، آذربایجان و روسیه آشنا است رنجرهایی (امداد رسانان) را به منطقه مورد نظر اعزام می کنند.

صابری در ادامه گفت: این جستجوها ادامه پیدا می کند تا اینکه یکی 2 روز پیش جسد کوهنورد ایرانی به همراه کوهنورد لهستانی در ارتفاع 495-4900 متری البروس پیدا می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به حالت جسد در هنگام پیدا شدن به احتمال زیاد اسدی هنگام فرود دچار این حادثه شده است و بر اثر حدس و گمان اینکه به دلیل خراب شدن هواي کوه، در حین پایین آمدن، کوهنوردان راه خود را گم کرده اندو سقوط کرده اند .

دبير فدراسيون کوهنوردي تأکید کرد: این کوهنورد کشورمان اهل شهر سرعین اردبیل بود و قبل از اعزام هیچ هماهنگی با ما نکرده بود و بصورت مستقل رهسپار کوه شده بود و فدراسیون به دلیل حس انسان دوستانه و کمک به هموطن در این مدت هر کاری که در توان داشته، انجام داده است.

صابری اشاره کرد: با توجه به اتفاقات این چنینی که هر از گاهی رخ می دهد از کوهنوردان میهن مان می خواهیم در صعودهای خود مخصوصاً صعودهای برون مرزی حتما دقت بیشتری کنند و کوهنوردي را جدی بگیرند.

 وی افزود:‌ بیشتر حوادثی که در کوهنوردی رخ می دهد بر اثر بی دقتی و عدم آشنایی به منطقه مورد صعود می باشد .

صابری اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، نداشتن امکانات کافی و تجهیزات مناسب و توجه نکردن به شرایط جوی از دیگر دلایل ایجاد حادثه برای ورزشکار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیماریهای ارتفاع نیز از مواردی است که می تواند برای کوهنورد خطرناک باشد برای همین فردی که قصد دارد به صعود بپردازد حتما باید از صحت و سلامت خود مطمئن باشد./مح

 

برچسب ها: هادی ، دبیر ، وی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار