بجنورد/ مدیر عامل آتش نشانی بجنورد:

20 درصد از آتش سوزیهای سال گذشته مربوط به منازل مسکونی است

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد گفت: بیست درصد از آتش سوزیهای سال گذشته مربوط به منازل مسکونی است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی گودرزی گفت:آتش نشانان مرکز استان در 894 مورد عملیات اطفاء حریق و نجات امداد در سال گذشته به یاری حادثه دیدگان شتافتند.

وی ادامه داد: پرسنل عملیاتی این سازمان در سال 91 در 481 مورد آتش سوزی و413 مورد ماموریت امداد و نجات حضور داشته اند،که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 16 درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: آتش سوزی منازل مسکونی 20 درصد،وسائط نقلیه و خودرو 14 درصد و آتش سوزی در اماکن تجاری با 12 درصد بیشترین آمار آتش سوزی طی یکساله گذشته بوده است.

این مقام مسئول بیشترین علت آتش سوزی در منازل مسکونی را همجواری مواد قابل اشتعال با شعله،بی احتیاطی و سهل انگاری افراد و کشیدن بار اضافی از برق عنوان کرد وگفت: همچنین بیشترین حوادث امداد و نجات را نیزبه ترتیب حبس شدگی افراد در مکانهای مختلف 20 درصد،دفع حیوانات مزاحم 18 درصد و سیلاب و آبگرفتگی را با 12 درصد است.

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد در خصوص برگزاری برنامه های آموزشی مختلف در یکسال گذشته ،افزود: در سال 91 سی و 5 هزار و چهارصد و هفتاد و هفت نفر ساعت برنامه های آموزشی در مدارس،ادارات،مهدها و ضمن خدمت برگزار شده که از رشد قابل ملاحضه نسبت به سال نود برخوردار بوده است. وی بیشترین آمار آموزشی را، مدارس با 16 هزار و هشتاد نفر ساعت عنوان کرد.

علی گودرزی در پایان ضمن اعلام آمادگی کلیه پرسنل در 4 ایستگاه آتش نشانی شهر بجنورد برای خدمت رسانی به کلیه شهروندان از تمامی آنان درخواست نمود در صورت بروز هر گونه آتش سوزی و حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 تماس بگیرند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.