طبق اظهارات يكي از گروه هاي سر شناس مبارزه با سلاح هاي هسته اي "ديويد كامرون" نخست وزير انگليس با ارتقاي گسترش سلاح هاي هسته اي و تائيد آن براي گروه هاي انحصاري و برخي از ملت ها و منع ديگر كشور ها از دست يابي به ان رويكرد دو گانه اي را در پيش گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، كامرون در مقاله اي در روزنامه "ديلي تلگراف" نوشت كه دولت انگليس هيچ گاه توليد سلاح هسته اي را متوفق نخواهد كرد.

در واكنش به اظهارات كامرون "كيت هادسون"دبير كل سازمان ملل در منع ساخت سلاح هسته اي ‌گفت با وجود درخواست هاي بين المللي مبني بر تعهد جهاني به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي NTP نخست وزير انگليس به دنبال يافتن توجيهي براي گسترش سلاح هاي هسته اي است.

و در ادامه بيان داشت كه كامرون به طور تناقض آميزي شعار " دنياي بدون سلاح هاي هسته اي را سر مي دهد در حاليكه تاكيد مي كند "ما مصمم هستيم تا سلاح هاي هسته اي خود را براي نسل هاي آينده خود به ميراث گذاريم".

هادسون گفت: اين امري حياتي است كه جامعه بين الملل مسئله سلاح هاي هسته اي را براي هميشه و براي همه ملت ها روشن نمايد.

هادسون در ادامه خاطر نشان كرد:"‌اما اين امر تنها با شعار دادن و انتخاب چندين كشور در دست يابي به انرژي هسته اي و دست داشتن در اقدامات نظامي تهاجمي در سرتاسر جهان امكان پذير نخواهد بود".

سازمان منع سلاح هاي هست هاي كمپيني را براي بازداشتن دولت انگليس از ادامه افزايش بودجه سالانه آن از 3 به 100 ميليارد دلار به اره انداخته است.

به گفته اين گروه جلوگيري از اين برنامه مي تواند تغييرات بسزايي را در برنامه زندگي مردم عادي به وجود آورد كه در اين ميان مي توان به " تامين بودجه آموزشي دانش آموزان براي 30 سال آينده، استخدام 150 هزار پرستار و معلم جديد و يا تامين خدمات كامل درماني در بيمارستان ها به مدت بيش از 40 سال" اشاره نمود.

برچسب ها: سلاح ، جمعی ، کشتار ، هسته ای ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار