"احمد اسفندياري" كه او را آخرين بازمانده نسل نقاشان نوگرا در ايران مي دانند، در آستانه نوروز درگذشت و به همين بهانه برنامه هنرهاي تجسمي هفت اقليم مروري بر زندگي و آثار او خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي احمد اسفندياري كه مي توان او را آخرين بازمانده نسل پيشگامان نقاشي نوين در ايران دانست، 30 اسفند و يك روز پيش از عيد نوروز از دنيا رفت. 
 او متولد سال 1301 در تهران، ليسانس نقاشي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و دبير هنرستان‌ها و دبيرستان‌هاي تهران و بازنشسته‌ آموزش و پرورش بود كه در اثر كهولت سن درگذشت. او به همراه محمود جوادي پور از آخرين بازماندگان اولين نسل نقاشان نوگراي ايراني محسوب مي شدند كه با درگذشت جوادي پور در زمستان سال 91، احمد اسفندياري آخرين بازمانده اين نسل به شمار مي رفت. 
 با توجه به اهميت نسل اوليه نقاشان نوگرا در ايران و بدعتي كه در هنر ايران از خود به جاي گذاشتند، اولين برنامه هنرهاي تجسمي در سال جديد به نقش اين هنرمند اختصاص دارد. 
حسين محجوبي و ابراهيم جعفري از نقاشان و دوستان اين هنرمند نيز مهمان  اين برنامه خواهند بود تا درباره احمد اسفندياري و حضور اين نقاش در هنر كشورمان صحبت كنند. 
 برنامه هفت اقليم كاري از گروه هنر شبكه راديويي فرهنگ است كه همه روزه از ساعت 19:30 الي 21 از موج اف ام رديف 106 پخش مي شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار