افزایش ارزش سهام در بازار بورس توکیو امروز دوشنبه به افزایش بهای نفت خام در بازار آسیا منجر شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مه امروز دوشنبه با چهارده سنت افزایش به نود و دو دلار و هشتاد و چهار سنت افزایش یافت و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با سی و دو سنت افزایش قیمت در مقابل یکصد و چهار دلار و چهل و چهار سنت معامله شد.

به اعتقاد ویکتور شوم تحلیلگر اقتصادی بازار نفت خام هماهنگ با بازار سهام ژاپن حرکت می کند و بعد از آن که نفت تحت تاثیر آمارهای بد میزان اشتغال در آمریکا در روز جمعه کاهش قیمت داشت امروز مجدداً افزایش قیمت داشته است.

ارزش سهام های عمده بازار بورس توکیو امروز دوشنبه بیش از دو درصد افزایش یافت که علت آن ادامه کاهش ارزش برابری ین در برابر ارزهای عمده جهان است. کاهش ارزش ین در چارچوب برنامه های بانک مرکزی ژاپن و با هدف اصلاح نظام پولی این کشور انجام می گیرد.

بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفته است در ظرف دو سال و به واسطه خرید اوراق قرضه دولتی پایه پولی کشور را افزایش دهد. دورنمای افزایش نقدینگی در چرخه پولی کشور عامل اصلی کاهش ارزش ین عنوان شده است.

با این وجود ارزش نفت پیش از این تحت تاثیر آمارهای مایوس کننده اشتغال در آمریکا کاهش یافته بود.

میزان بیکاری در آمریکا در ماه مارس به هفت و شش دهم درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح از دسامبر دو هزار و هشت تا کنون است اما اشتغال زایی به شدت کند شده و میزان آن با ایجاد تنها هشتاد و هشت هزار شغل به یک سوم کاهش یافته است./عب
برچسب ها: نفت ، خام ، آسیا ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار