رییس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته یک میلیون و 895 هزار و 573 راس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حسن قاسمی فرد با بیان این خبرگفت: این دام ها با اجرای یک مرحله مایه کوبی ویژه دام سبک در بهمن، سه مرحله ویژه دام سنگین صنعتی در ماه های اردیبهشت، مهر و بهمن و دو مرحله ویژه دام های روستایی در ماه های اردیبهشت و آذر علیه بیماری تب برفکی صورت گرفت.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و 722 هزار و 259 راس گوسفند و بز در یک مرحله در بهمن علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شد که مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح 31 درصد بود.

وی گفت: مایه کوبی دام سنگین اعم از صنعتی و روستایی علیه تب برفکی در این استان در پنج مرحله اجرا شد و 123 هزار و 314 نوبت سر دام علیه این بیماری مایه کوبی شد.

قاسمی فرد افزود: مشارکت بخش های دولتی و خصوصی در اجرای پنج مرحله مایه کوبی دام سنگین علیه تب برفکی در استان به ترتیب 66 و 34 درصد بوده است.

وی گفت: اجرای طرح مایه کوبی دام های سبک و سنگین خراسان شمالی علیه تب برفکی در هر مرحله به طور متوسط با مشارکت 25 گروه بخش دولتی و 16 گروه بخش خصوصی دامپزشکی رایگان در هفت شهرستان انجام شده است.

قاسمی فرد خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی در استان، 13کانون بیماری تب برفکی مشاهده شد که از این تعداد پنج کانون مربوط به گوسفند و بز و بقیه مربوط به گاو و گوساله بود./ع

برچسب ها: مایه کوبی ، تب برفکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.