نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دیدار خود با مراجع تقلید گفت: مراجع تقلید در خصوص حضور افراد متعدد و تشتت اصولگراها در انتخابات آتی اظهار نگرانی کردند و معتقد بودند که اصولگراها باید به وحدت رویه برسند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یحیی آل اسحاق ، شامگاه یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران استان قم با تشریح برنامه های خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز کشور در بخش های تولیدی با مشکلات جدی مواجه است و مشکل اشتغال نیز یکی از مسائل جدی است که باید دولت آینده در این خصوص برنامه منسجمی داشته باشد.

آل اسحاق عنوان کرد: باید نهاد مدیریت برنامه ریزی در کشور احیا شود و در زمینه ساماندهی نظام ارزی و پولی باید تغییر روش داد و ساماندهی و جهت دهی مناسبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی از دغدغه های مهم و اصلی نظام است افزود: عدم رعایت مسائل اخلاقی در کشور یکی از مشکلات جدی است که که باید به گونه ای رفتار و برنامه ریزی کرد تا فضای تعارضی موجود امروز ، به فضای تعاملی تبدیل شود و به مسائل مربوط به بنیان خانواده ها، مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و بذهکاری باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ابراز داشت: حضور حداکثری مردم در عرصه های مختلف در کشور باید در برنامه های دولت آتی قرار گیرد که در این راستا دفاع از حقوق فردی و اجتماعی افراد نیز از برنامه های من در صورتی پیروزی در انتخابات است.

در حوزه سیاست خارجی به جای تعارض با جهان باید روحیه تعاملی داشت

وی تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز ما باید با حفظ آرمان ها ، اعتقادات و ارزش ها به جای تعارض با جهان باید روحیه تعاملی داشت و در این عرصه سه راه بیشتر موجود نیست که یا باید در عرصه جهانی و مسائل مختلف حوزه بین الملل هضم ، یا حذف و یا تعامل منطقی با جهان داشته باشیم.

انتخابات آینده چهار قطبی است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص ائتلاف های موجود در انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: انتخابات آینده چهار قطبی است که اصولگرایان ، حامیان دولت ، اصلاح طلبان و مستقلین در ان حضور دارند و به عقیده بنده رقابت بین اصولگرا ها نیست بلکه رقابت بین اصولگراها و سایر جبهه ها است.

نقاط ضعف و قوت دولت

آل اسحاق با اشاره به نقاط قوت دولت های نهم و دهم ابراز داشت: دولت نهم و دهم دارای انرژی خوبی در کار بود و همچنین ریسک پذیری و جسور بودن از نقاط قوت دولت فعلی به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بی توجهی به مسائل کلان کشور و عدم تدبیر و تصمیمات به موقع در مسائل و برهه های مختلف نیز از جمله نقاط ضعف دولت می توان یاد کرد.

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها از اقدامات جسورانه دولت بود افزود: هدفمندی یارانه ها ازاقدامات خوب دولت بوده است اما در عرصه عمل با چالش هایی مواجه شد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: تورمی که در راستای اجرای این طرح ایجاد شد آثار رفاهی یارانه را از بین برد و بنده معتقدم که باید این طرح ادامه یابد اما در شیوه اجرا باید بازنگری شود چرا که این روش با مشکلات جدی روبه روست.

پایبند به ائتلاف اصولگرا ها هستم

وی با بیان اینکه حضور من در صحنه رقابت انتخابات بسیار جدی است افزود: من پایبند به ائتلاف اصولگرا ها هستم و بر اساس میثاقی که بین 5 کاندیدا صورت گرفته و مکانیزمی که تعریف شده ، نامزد نهایی انتخاب خواهد شد و همگی از وی حمایت خواهند کرد.

 وی ابراز داشت: حضور این تعداد از اصولگراها و کاندیدا شدن آنها برای انتخابات ریاست جمهوری  نشان دهنده آن است که این ظرفیت در بین اصولگرا ها وجود دارد که بتوانند کشور را اداره کنند هر چند که این تشدت نباید ادامه داشته باشد و اصولگراها باید به کاندیدای واحدی برسند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به دیدار خود با مراجع تقلید ابراز داشت: در این دیدار ها مسائل مهمی مورد بررسی قرار گرفت و ما از هدایت ها و رهنمودهای مراجع تقلید بهره مند شدیم و از این که مراجع به مسائل کشور تسلط دارند و در جریان به روز اتفاقات کشور هستند باید خدا را شاکر باشیم.

آل اسحاق افزود: مسائل مربوط به تهدیدات خارجی ، مشکلات تورم و معیشت مردم و همچنین توجه به مسائل فرهنگی و دینی و تلاش در راستای تحقق شعار سال جدید از جمله دغدغه های مراجع تقلید بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در این دیدارها مراجع معظم تقلید در خصوص حضور افراد متعدد اصولگرا در انتخابات آتی اظهار نگرانی کردند و معتقد بودند که اصولگراها باید به وحدت رویه برسند./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.