استاندار خراسان‌رضوی گفت : بین وضعیت اقتصادی مرزنشینان و امنیت مناطق مرزی ارتباط مستقیم وجود دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسین فروزان مهر با اشاره به نقش موثر یگانهای مرزی در تامین امنیت و حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: باوجود مخاطرات ویژه این مناطق، به همت حضور موثر نیروهای غیور و جان بر کف مرزبانی، امروز شاهد بهترین شرایط امنیتی در سطح مرزهای کشور هستیم.

رییس شورای تامین استان خراسانرضوی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر و هم افزایی مجموعه دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در جهت توسعه امنیت عمومی و مقابله با جرایم و مفاسد اجتماعی و امنیتی، به ویژه مقابله با پدیده مذموم قاچاق مواد مخدر، استقرار نظم و آرامش در استان را مرهون همدلی تمامی دستگاههای عضو شورای تامین دانست.

فروزان مهر با بیان اینکه ساماندهی امور مرزها و ارتقای شاخصهای امنیتی زمینه ساز اعمال حاکمیت دولت در جهت تقویت امنیت عمومی است، خاطرنشان کرد: باید همچنان از تمامی منابع و امکانات موجود استان در جهت تجهیز هنگ‌های مرزی به جدیدترین ادوات مورد نیاز، به منظور کارآمدی هرچه بیشتر نیروهای مستقر در مرز و تقویت امنیت پایدار استفاده شود.

وی افزود: با توجه به ارتباط مستقیم میان وضعیت اقتصادی مرزنشینان و امنیت مناطق مرزی، باید در جهت توسعه اقتصادی این مناطق و توانمندسازی مرزنشینان استان بیش از پیش تلاش شود.

استاندار خراسانرضوی از پاسگاه‏های مرزی سیرخون مرکزی و موسی آباد در شهرستان خواف، گروهان مرزی هشتادان و یگان تکاور 127 روح الله در شهرستان تایباد و پاسگاه ابراهیم خانی، گروهان مرزی پل خاتون و هنگ مرزی در شهرستان سرخس بازدید کرد./ب

 

برچسب ها: ارتباط ، مرز ، نشینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.