یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علی‌رغم اینکه مدعی است که رسانه‌ها آزاد هستند و دموکراسی وجود دارد، به سوال خبرنگار کشورمان جواب نداد و صحنه را ترک کرد که این مسئله نشانگر این مهم بوده که آنها از واقعیت می‌ترسند و نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

" مصطفی قوام " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت:‌ در مذاکرات اخیر در آلماتی 2 تغییرات جزئی در رویکرد 1+5 نسبت به مسائل ایجاد شد اما به نظر می‌رسد به دلیل سیاست‌های کلان دولتمردان کشورهای غربی مذاکرات همچنان ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره به طور شفاف راهکارهایی را ارائه داده یا سوالات شفافی را مطرح کرده و در مذاکرات اخیر نیز با رویکردی مناسب، سبب ایجاد تغییراتی در روند گفتگوها شد.

قوام با اشاره به عدم پاسخگویی کاترین اشتون به سوال خبرنگار ایرانی تصریح کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علی‌رغم اینکه مدعی است که رسانه‌ها آزاد هستند و دموکراسی وجود دارد، به سوال خبرنگار کشورمان جواب نداد و صحنه را ترک کرد که این مسئله نشانگر این مهم بوده که آنها از واقعیت می‌ترسند و نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم ادعای رسانه‌های غربی طولانی شدن روند مذاکرات بیشتر به ضرر طرف غربی بوده چراکه ما ملتی هستیم که تحریم‌ها و فشارها را تجربه کرده‌ایم و در مقاطع مختلف آنها را پشت سر گذاشته‌ایم اما آنها از درون با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری روبرو هستند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار