عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام شتاب زده در تفکیک دانشگاه تهران و ایران اقدامی شتاب زده و غیرکارشناسی است.

دکتر هاشمی زهی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  وزارت بهداشت هنوز به صورت علنی در مورد تقسیم دانشگاه تهران به دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت علنی صحبت نکرده است و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز صحبتی به میان نیامده اما با توجه به خبرهایی که شنیده می شود همان طور که ادغام این دو دانشگاه کار درستی نبود تفکیک این دو دانشگاه نیز کاملاً غلط است.

وی تصریح کرد: مسئولین نباید فضاهای آموزشی را دچار التهاب کنند زیرا اقدامات شتاب زده این چنین موجب سردرگمی کارمندان، اعضای هیات علمی، و دانشجویان می شود لذا ما نباید در شرایط کنونی فضای آموزش کشور را با مسائل حاشیه ای آلوده کنیم .

وی با بیان این که دانشگاه تهران و ایران دو دانشگاه بزرگ و رقیب یکدیگر بودند و در بسیاری مسائل علمی به صورت موثر با یکدیگر همکاری داشتند اما ادغام این دو دانشگاه به صورت ناگهانی صورت گرفت و ابهامات زیادی را به همراه داشت لذا نباید با یک حرکت شتاب زده و سلیقه ای پس از گذشت چند ماه مجدداً این دو دانشگاه را تفکیک کنیم.

وی یادآور شد: چنین اقداماتی نیازمند بررسی های فراوان و کار کارشناسی است./ح
برچسب ها: مجلس ، وزیربهداشت ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.