روزنامه رسمي الثوره چاپ سوريه دوشنبه نوشت: وزارت اقتصاد و تجارت اين کشور قصد دارد برخي از شرکت هاي ترکيه را که در نابودي اقتصاد سوريه سهيم هستند، تحريم کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، روزنامه الثوره به نقل از عبدالسلام علي وزير اقتصاد و تجارت سوريه گفت اين وزارتخانه قصد دارد با تشکيل دفتري ويژه شرکت هاي ترکيه را که نقش آنها در تخريب اقتصاد ملي به اثبات رسيده است، تحريم کند.

اين وزير سوري افزود بر اساس تدابيري که اين دفتر اتخاذ مي کند هر گونه معامله شامل واردات اين شرکت ها يا صادرات به آنها يا سرمايه گذاري مجدد اين شرکت ها مجاز نيست .
 
دمشق، ترکيه را به پناه دادن و حمايت از افراد مسلحي که از مرزها به خاک سوريه حمله مي کنند، متهم مي کند.

فارس شهابي رئيس اتحاديه اتاق صنايع سوريه گفت اين دفتر به دنبال لزوم تحريم شرکت هايي که از رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه حمايت و منابع مالي تبليغات انتخاباتي وي را تأمين کردند و يا قوانين سوريه را نقض کردند تشکيل شده است.

شهابي افزود هشت اتحاديه و اتاق بازرگاني سوريه ماه گذشته عليه اردوغان در يکي از دادگاه هاي اروپايي در آلمان شکايت کردند.

هدف از شکايت اين اتحاديه ها رسوا کردن اقدامات اردوغان و دولت وي و وادارکردن دولت ترکيه به پراخت غرامت به سوري هايي است که در نتيجه اقدامات آنان زيان ديده اند.

شهابي خاطر نشان کرد بايد شرکت هاي ترکيه که به شکل غير قانوني توليدات خود را وارد بازارهاي سوريه مي کنند تحريم شوند و هر شرکتي که به گروه هاي مسلح در سوريه کمک مي کند مجازات شود.


برچسب ها: سوریه ، تحریم ، ترکیه ، تجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار