فرماندار اردکان از راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده رودوترون، همزمان با بهره‌برداری مجتمع شهید رضایی‌نژاد خبر داد و گفت: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین شتاب‌دهنده‌های صنعتی دنیاست که با تکیه بر دانش بومی راه‌اندازی شده است.


به گزارش باشگاه خبران گروه استانهااحمد کمالی با اشاره به افتتاح دو طرح بزرگ هسته‌ای در شهرهای اردکان و تفت همزمان با روز فناوری هسته‌ای، به خبرنگار فارس در اردکان گفت: در شهرستان اردکان، کارخانه و مجتمع فرآوری اورانیوم و تولید کیک زرد با عنوان مجتمع شهید رضایی‌نژاد افتتاح شد که این مجتمع ظرفیت تولید سالانه 60 تن کیک زرد را داراست.

وی افزود: این مجتمع دارنده نخستین کوره تولید کیک زرد در کشور است و با راه‌اندازی آن، مقدمات آغاز احداث سایر کارخانه‌های تولید کیک زرد در ایران فراهم شد.

کمالی همچنین از راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده رودوترون، همزمان با بهره‌برداری مجتمع شهید رضایی‌نژاد خبر داد و عنوان کرد: این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین شتاب‌دهنده‌های صنعتی دنیاست که با تکیه بر دانش بومی و استفاده از تجارب ارزشمند دانشمندان ایرانی راه‌اندازی شده است.

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: این دستگاه در فناوری‌های هسته‌ای و پزشکی، صنایع پلیمری، صنایع غذایی، خودروسازی، تصفیه آب و فاضلاب، بازیافت زباله‌های پزشکی، تولید لاستیک‌های بادوام، تولید شیشه‌های نسوز، مقاوم‌سازی چوب و فلز و ... کاربرد دارد.

این دو طرح امروز با حضور مسئولان استانی و مجریان طرح از طریق ویدئو کنفرانس، توسط رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب ها: مجتمع ، فرآوری ، اورانیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.