فرماندار کرمان با اشاره به بارندگی اخیر و جاری شدن سیل در چندین روستای کرمان گفت: بیشترین خسارت به بخش های کشاورزی و شبکه های آبرسانی وارد شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،بهنام سعیدی اظهار داشت: در پی بارندگی های شدیدی که در کرمان رخ داد 40 روستا در معرض سیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه 40 کیلومتر از راه های روستایی کرمان بر اثر این رویداد تخریب شدند، افزود: شبکه آب روستایی نیز به میزان 50 تا 100 درصد دچار خسارت شد.

سعیدی از قطعی آب، برق و ارتباط تلفنی در برخی از روستاها در نتیجه وقوع سیلاب خبر داد و افزود: در روستاهای چهار فرسخ و کشیت روئیه آب به برخی منازل وارد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به بخش های کشاورزی و آب وارد شده است، افزود: 20 هزار هکتار از مزارع و باغات کشاورزان دچار خسارت شدند.

وی از برگزاری دو جلسه ستاد حوادث طی دو روز گذشته در کرمان خبر داد و افزود: یکی از این جلسات روز گذشته به ریاست بنده در محل روستاهای خسارت دیده تشکیل شد.

فرماندار کرمان با اشاره به بازدید از مناطق سیل زده تصریح کرد: در حال حاضر اسکان در این مناطق صورت گرفته و اوضاع عادی است.

وی با اشاره به اعزام نیروهای امدادی به مناطق ابراز داشت: اقلامی نظیر پتو، چراغ، چادر و آب معدنی میان شهروندان توزیع شده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر دستگاه های اجرایی و عضو ستاد حوادث در حال بررسی مناطق برای برآورد میزان دقیق خسارت ریالی هستند.

سعیدی در خصوص وضعیت راه های تخریب شده گفت: مشکل در برخی از راه ها بر طرف شده و برخی دیگر نیز دچار مشکل هستند که نیروهای اعزامی به منطقه در حال برطرف کردن این مشکلات هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر آب رسانی در برخی مناطق به صورت سیار صورت می گیرد./ک

برچسب ها: آب رسانی ، اجرایی ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.