شعار مورد تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده و در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در هفته آینده اعلام خواهد شد.

محمد اللهیاری معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دو ساحت دارد که یکی از آنها ساحت حضور ناشران خارجی و داخلی که ساحت متداول و عرف نمایشگاه است و دیگری ساحت فرهنگی است که در کل حوزه فرهنگی نشر و ملحقات آن از نویسندگی، توزیع، نشر را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: تعداد ناشران ثبت نام شده همچنان تا به امروز 2 هزا رو 675 نفر است و تاکنون آمار تغییری نکرده است.
اللهیاری در زمینه میزان تعدد نشستها افزود: یکی از افتخارات نمایشگاه بین المللی کتاب در کنار این ساحتهای مذکور و فروش ناشران تشکیل حلقه دیگر تحت عنوان نشست ها است.
معاون امور نمایشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه دارد: در این نشست ها صاحبان آثار (نویسندگان، ناشران، تصویرگران) به بحث می نشینند و مراحل تولید یک اثر را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهند.
اللهیاری ادامه داد: با توجه به اینکه صورت گرفتن 2 نشست در طول 10 روز کار بسیار مشکلی است ولی این جریان یکی از افتخارات و موضوعات قابل توجه در عرصه نمایشگاه های کتاب است.
وی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مقام مقایسه با نمایشگاه کتاب فرانکفورت ممکن است از نظر تعداد نشست ها کمتر باشد ولی همچنان تلاش کرده ایم که در سرای بخش کودک و نوجوان و سرای بخش بین الملل پر محتوا باشد.
وی تصریح کرد: هر چند میزان و تعداد نشست ها در حال بازبینی مجدد است و میزان 200 نشست در 10 روز کار مدیریت نمایشگاه را سخت تر می کند و لی باید شاهد حضور گفتگوهای نویسندگان ، ویراستاران و صاحبان اثر باشیم.
وی در زمینه شعار امسال نمایشگاه کتاب که قرار است به تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد گفت: شعار مورد تایید وزیر انتخاب شده کارگروه تخصصی تصمیمات خود را به اتمام رسانده است و در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب که هفته آینده برگزار می شود اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تشکلها در مرحله تاییدیه و استقرار ناشران هستند و تمام تلاش بر این است که امسال این نمایشگاه بهتر از سالهای گذشته و با نظم و نظام بیشتری برگزار شود.
گفتني است، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 11 و 21 اردیبهشت ماه در مکان مصلی تهران برگزار خواهد شد./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، اللهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
محمد
۱۳:۳۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
وضعیت چگونگی ارائه بن کتاب امسال کی اعلام می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار