کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف همزمان میوه و سبزیجات مانع افزایش ناگهانی قند خون می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران نسرین علیزاده، اظهار کرد:میوه‌ها به عنوان یکی از گروه‌های غذایی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و دارای فیبر و آب فراوان هستند. تمامی میوه‌ها قند دارند ولی باید در برنامه غذایی روزانه تمامی افراد حتی افراد مبتلا به دیابت گنجانده شود.

علیزاده گفت: از نظر محتوای قندی میوه‌ها به سه گروه اصلی میوه‌هایی با قند بالا، قند پایین و با قند متوسط تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه میوه هایی با قند پایین و متوسط میوه‌های مناسب‌تری برای افراد دیابتی هستند، خاطرنشان کرد: این به معنای کنار گذاشتن میوه‌های با قند بالا نیست بلکه می‌توان به مقدار کم و چند روز یکبار آنها را مصرف کرد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: میوه‌هایی مانند سیب که با پوست قابل خوردن هستند تا حد امکان بهتر است پوستشان گرفته نشود زیرا در کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون نقش موثری دارند.

علیزاده گفت: بهتر است میوه‌ها در کنار سبزیجاتی مثل خیار، هویج، کرفس و کاهو مصرف شوند زیرا مانع ناگهانی افزایش قند خون می‌شوند.

وی خربزه، طالبی، گرمک، انجیر، آناناس، انگور، انبه، خرما و موز را میوه‌هایی با قند بالا عنوان و توصیه کرد تا به صورت هفتگی در مقدار کم و در کنار سبزیجات میل شود.

علیزاده انواع توت، گیلاس و زغال اخته را نیز جزء میوه‌هایی با قند پایین برشمرد و افزود: سایر میوه‌ها که در این دو گروه نام برده نشده‌اند جزو آن دسته از میوه‌ها با قند پایین هستند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خراسان ، میوه ، سبزیجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.