مصرف سیب زمینی به طور روزانه موجب می‌شود سیستم دفاعی بدن افزایش یابد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، سیب زمینی حاوی ویتامینC و ویتامین های گروه Bو همچنین حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز و فسفر است که وجود این مواد در بدن به طور فراوان موجب افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود.

اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ کردن و بدون کره و مارگارین و سس سرو کنیم هر یک عدد سیب‌زمینی فقط 110 کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد

فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

گفتنی است، تقویت سیستم دفاعی بدن موجب مقاوم شدن بدن مقابل باکتری‌های عامل بیماری می‌شود.

سیب زمینی خواص مفیدی دارد و در عین حال نیز در غذاهای بسیار متنوعی قابل استفاده است. سیب زمینی علاوه بر نشاسته که قسمت عمده آن را تشکیل می‌دهد، دارای آب فراوان و املاح معدنی، اسیدهای آلی، آنزیم‌ها و ویتامین‌های مختلف است. از این گیاه، نشاسته‌ای موسوم به «فکول» تهیه می‌کنند که نسبت به نشاسته گندم، شفاف‌تر و روان‌تر است. سیب زمینی با توجه به ترکیب غذایی که دارا است، ماده غذایی مفید، سالم، نیروبخش و زودهضم بوده و مصرف آن برای مبتلایان به مرض قند نیز زیان بخش نیست.

متخصصان تغذیه و بهداشت عمومی معتقدند که برای معالجه اسهال، ورم روده، زخم معده و التهاب دستگاه هاضمه می‌توان از آب سیب زمینی خام به طور طبیعی و یا همراه با آب کرفس استفاده کرد.

بر پایه ی این گزارش ، سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین ث بالایی است به طوری که هر 100 گرم سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین ث دارد. بنابراین سیب زمینی برای تأمین ویتامین ث مورد نیاز به منظور جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین ث آن به هدر می‌رود. سیب زمینی علاوه بر ویتامین ث حاوی املاح مفید دیگری مثل پتاسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است.

همچنین به گفته کارشناسان تغذیه، سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین‌ها را دارا است./ع


برچسب ها: سیب زمینی ، سیستم ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.