جانشین فرمانده کل سپاه با بيان اينکه فرماندهان سپاه بايد تأمین سلامت نیروها را وظيفه خود بدانند، گفت: سپاه پاسداران باید به عنوان یکی از ارکان مستحکم دفاع از انقلاب و رهبری بدرخشد؛ این درخشش نه مربوط به سامانه‌ها است و نه تجهیزات، بلکه به درخشش روح انسان‌های برجسته خود معطوف می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه، در همایش هفته سلامت نیروی زمینی سپاه که صبح امروز در تالار غدیر برگزار شد، با بیان این که سلامتی و امنیت ۲ نعمت ناشناخته هستند که تنها با وقوع متضاد خود یعنی بیماری و ناامنی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: معمولاً نامحسوس‌ترین، غفلت واقع در نعمت‌های جهان، مهم‌ترین و بدیهی‌ترین آن‌ها است؛ برای مثال اگر در دستگاه تنفسی انسان اخلالی وارد نشود انسان قدر نفس کشیدن را نمی‌داند، بنابراین پرداختن به موضوع سلامت به اندازه نقش خود در آفرینش یک حیات مطلوب دارای اهمیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران حفظ سلامت و پاسداری از گوهر گران‌قدر حیات را سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند ارزیابی کرد و افزود: سپاه پاسداران به عنوان نهادی که قصد ساختن مردان عرصه جهاد سخت الهی را دارد به موضوع سلامت آن‌ها بسیار اهمیت می‌دهند.

سردار سلامی تاکید کرد: سپاه پاسداران باید به عنوان یکی از ارکان مستحکم دفاع از انقلاب و رهبری بدرخشد؛ این درخشش نه مربوط به سامانه‌ها است و نه تجهیزات، بلکه به درخشش روح انسان‌های برجسته خود معطوف می‌شود.

وی با این که انسان موجودی است که شایستگی دمیدن روح الهی به آن داده شده است، اظهار داشت: این جایگاه نشان می‌دهد هیچ‌کس پیش پا افتاده نیست.

سردار سلامی با اشاره به وجود تمامی قواعد علم اُپتیک و فیزیک در دستگاه چشم انسان متذکر شد: فرماندهان سپاه مسئله سلامتی را باید به عنوان یک وظیفه دانسته و تأمین سلامت نیروها را بر خود واجب بدانند؛ تغییر در سبک زندگی، تأمین تغذیه مناسب پرسنل، تهیه و رعایت الگوی سلامت، شناخت ضابطه‌ها و به‌کارگیری آن و برنامه ریزی صحیح انجام می‌شود که تمامی فرماندهان باید به امر واقف باشند.

وی تمام معادلات علمی را کاملاً الهی دانست و تصریح کرد: در صورتی که انسان قواعد خداوند را به هم بزند نمی‌تواند با دعا به سلامت برسد. برای مثال اگر تغذیه بدون تحرک صورت گیرد و انرژی پتانسیل بدن به انرژی جنبشی تبدیل نشود ساختار بدن به مشکل برمی‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر لزوم رصد و پایش سلامت نیروی انسانی سپاه از سوی فرماندهان ادامه داد: باید با آموزش نحوه برخورد صحیح با استرس، برنامه‌ریزی برای تحرک کافی و ایجاد امنیت روحی و فکری برای نیروها به سلامت آنان کمک کرده و امکان انجام وظیفه به بهترین نحو را برای آنان فراهم کنیم. ترویج خوش‌رفتاری، کنترل تغذیه نیروها، زیباسازی و پاک‌سازی محیط کار از وظایف مهم هر فرمانده محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج یاری‌رسانی و امداد، رعایت بهداشت، آگاهی به سطح سلامت پرسنل و رعایت تمامی موارد بهداشتی برای نیروهای مسلح امری است که در ساخت یک نیروی مسلح توانمند بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: سپاه ، خدا ، تعذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار