400 هزار واحد مسكوني در كشور خالي است كه بايد با اخذ ماليات از آنها؛ واسطه گران حذف شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف این است که برای جوانان خانه‌هایی ابتدایی و متوسط در استانهای بزرگ و کوچک درنظر گرفته شود اما دلیل محقق نشدن کامل این کار این است که تولید واحدها در دست کسانی است که می خواهند کار اقتصادی کنند و مسکن به عنوان کالای اقتصادی نمی‌نگرنند. بر همین اساس مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات در معاملات مکرر تاکید می‌شود.

وی با اشاره به این که در ابتدای دولت 1.5 میلیون خانه کم داشتیم و اکنون 400 هزار خانه اضافه داریم افزود: در این زمینه دولت و بخشهای دیگر همه با هم تلاش کرده‌اند.

نیکزاد با اشاره به تحویل واحدهای مسکن در استانهای کشور به ویژه استان تهران، گفت: در شهر جدید پردیس 90 هزار واحد آغاز به کار کرده که اکنون در حال سفت کاری است، شهر جدید پرند با آغاز 95 هزار واحد و تحویل هر ماه 10 هزار واحد، هشتگرد با ساخت 45 هزار واحد و آماده بودن 10 هزار واحد و شهر اندیشه با ساخت 3000 واحد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در کنار همه این ساخت و سازها شهرداری تهران آماری از 22 ماه گذشته مبنی بر صدور پروانه ساخت اعلام کرده که این واحدها نیز اکنون درحال ساخت است و در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در کوچهها و خیابانها ساخت وسازهای زیادی انجام می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار