وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی جامعه با دستور قابل حل نیست، گفت: مردمی کردن اقتصاد در راستای افزایش تولید و کاهش تورم ضروری است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،منوچهر متکی  با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اظهار داشت: مسئولان برای تحقق منویات معظم له باید با برنامه ریزی و حساب شده عمل کنند.

وی ضمن بیان اینکه مشکلات اقتصادی دستوری حل نمی شود و بلکه یک اقدام و حرکت حماسی را طلب می کند، یادآور شد: عمل و توجه به شعار سال جدید کمکی فراوان به حل مشکلات اقتصادی جامعه می کند.

مسئول سابق دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه مردمی کردن اقتصاد موجب افزایش تولید و کاهش تورم می شود، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم که 80 درصد فعالیت های اقتصادی در جامعه ما به مردم و تعاونی ها واگذار شود.

متکی تلاش مسئولان برای ثبات در تصمیم گیری ها در راستای تحقق شعار سال را خواستار شد و افزود: عدم ثبات در تصمیم گیری های اقتصادی فعالان این عرصه را با مشکلات زیادی روبرو کرده است که باید بکوشیم این موضوع به صورت ویژه برطرف شده و اقتصاد ما از اقتدار بالایی برخوردار شود.

وی از تولید به عنوان شاه کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور یاد کرد و اظهار داشت: سیستم بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم به بحث تولید در موضوع اقتصادی کمک کنیم.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: منبع تامین پول برای رفاه اجتماعی و پرداخت یارانه ها به مردم از دل تولید به دست می آید که باید بکوشیم به صورت ویژه به این موضوع نگاه شود.

متکی، توجه به اقتصاد، روابط خارجی و نحوه رفتار مسئولان را سه اولویت مهم کشور بر شمرد و افزود: نزاع بین مسئولان ارشد کشور اعتماد عمومی را کاهش می دهد.

وی در خاتمه توجه و کمک به حل مشکلات اقتصادی، رفاه اجتماعی مردم، کاهش گرانی و افزایش قدرت خرید مردم را از جمله برنامه های خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: نفع این تلاشها به سوی مردم، ساری و جاری می شود./ک

برچسب ها: اقتصاد ، افزایش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.