اصفهان/

دو ملت نیکاراگوئه و ایران در کناریکدیگر قرار دارند.

رئیس مجلس نیکاراگوئه گفت: غنی سازی اورانیم حق مسلم ایران است و در بحث هسته ای ملت و دولت نیکاراگوئه حامی جمهوری اسلامی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، "رنه نونز" رئیس مجلس نیکاراگوئه که به منظور بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی اصفهان به این شهر سفر کرده بود گفت : اصفهان در بین 14 شهر زیبای جهان قرار دارد.

"رنه نونز" ضمن قدردانی از میهمان نوازی مردم و مسئولان کشورمان اظهار داشت: اصفهان مناطق تاریخی و باستانی زیادی دارد که بازدید از آنها می تواند بسیار آموزنده باشد.

جمالی نژاد معاون عمرانی استانداری اصفهان ضمن خوش آمدگویی به رئیس مجلس نیکاراگوئه و هیأت همراه اظهار داشت: گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه پیامدهای مثبت و خرسندی دو ملت را به همراه خواهد داشت.

جمالی نژاد با اشاره به جایگاه اصفهان در سطح بین المللی، اذعان داشت: وی به تشریح قابلیت های فرهنگی، تاریخی و صنعتی اصفهان در سطح بین الملل پرداخت و افزود: این شهر که به نصف جهان مشهور است با پنج سازمان بین المللی ارتباط و همکاری نزدیک دارد."رنه نونز" نیز در این دیدار تصریح کرد: نیکاراگوئه و ایران بیش از 30سال روابط دیپلماتیک دارند و دو ملت همچون دو برادر در کناریکدیگر هستند.

وی با اشاره به روابط عمیق دیپلماتیک بین دو کشور خاطر نشان کرد: ایران با وجود تاریخ و تمدن دیرینه و برخورداری از منابع غنی، یک کشور قدرتمند، مهم و کلیدی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

گفتنی است رئیس مجلس نیکاراگوئه پیش از سفر به اصفهان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس و جمعی از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرده بود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.