سازمان کشورهاي صادر کننده نفت، اوپک در گزارش ماهانه خود که روز چهارشنبه منتشر شد، پيش بيني تقاضاي جهاني نفت را در سال 2013 تغيير نداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ اوپک که حدود سي و پنج درصد نياز جهاني را تامين مي کند، تقاضاي نفت را هشتاد و نه ميليون و ششصد و شصت هزار بشکه در روز پيش بيني کرد که کمي کمتر از پيش بيني ماه مارس ( هشتاد و نه ميليون و ششصد و هفتاد هزار بشکه در روز ) است.

برآورد اين سازمان براي سال 2012 از هشتاد و هشت ميليون و هشتصد و سي هزار بشکه به هشتاد و هشت ميليون و هشتصد و هفتاد هزار بشکه در روز افزايش يافته بود.

براساس اين گزارش، اوپک اعلام کرد: آمارهاي ماهانه که براي سه ماهه نخست منتشر مي شود، نشان مي دهد تقاضاي کشورهاي عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در مقايسه با پيش بيني هاي قبلي نا اميد کننده است.

در حالي که تقاضاي اين کشورها قرار است در سال 2013، يک ميليون و صد هزار بشکه در روز از جمله چهارصد هزار بشکه براي چين افزايش يابد، تقاضاي اعضاي سازمان امنيت و همکاري اقتصادي قرار است سيصد هزار بشکه کاهش يابد .

ترديدها درباره اوضاع اقتصادي اروپا از جمله کاهش توليد صنعتي در آلمان از ژوئيه 2012 برخي کشورهاي شمال اين قاره را تحت تاثير قرار داده و سازمان اوپک را نگران کرده است.

سازمان کشورهاي صادرکننده نفت همچنين از افزايش بيکاري به سطح هشدار دهنده در برخي از اين کشور خبر داد که مصرف نفت را تحت تاثير قرار مي دهد.

اوپک همچنين پيش بيني رشد اقتصادي کشورهاي عضو منطقه يورو را کاهش داد و توليد ناخالص داخلي آنها را پنج دهم درصد در مقابل دو دهم درصد در ماه مارس پيش بيني کرد.

برچسب ها: اوپک ، تقاضا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار